peterfilm.se Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Letade på forumet (lovar :) ) men hittade inget som exakt beskrev: 1. När jag i AE väljer exportera -> AVI och väljer okoprimerat, så står det (video for windows .avi) Vad menas med det. Att allt blir deinterlaced? Det jag kör ut skall användas till DVD och TV. 2. Vad är skillnad på export och render queqe (AE)? 3. var kollar jag om så att det blir rätt med upper / lower fields first vid export eller rendering i AE. (jag vill ju har textanimering som fields och då måste jag vet vilken ordning det körs ut som innnan jag importer i PPro) 0 Citera
Flanders Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 När jag renderar från AE så använder jag Composition --> make movie, då placeras filmen direkt i render que. Där kan man ställa in fields i Render settings. 0 Citera
Joel.N Postad 22 maj 2007 Postad 22 maj 2007 Välj export-Avi. välj att ställa in video. Ändra från cinepak till DV-Pal. Ändra Animering från bästa till 25 (bilder/sek) Ändra komprimerar-reglaget till bäst. Klicka på OK. (På detta sätt får du bäst resultat om du sedan ska bränna en DVD-film.) Lycka till... Mvh Joel.N 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.