Klajj Postad 19 maj 2007 Postad 19 maj 2007 Tja Är det någon som vet ett bra sätt att göra mjuka slowmotionövergångar i Final Cut Express? Alltså om klippet har speed 100% och ska ändras till 75% så ska det bli mjukt och inte tvärt. Vet att man kan göra det i Final Cut Pro men jag är inte pojken med guldbyxorna:) Hoppas ni förstår vad jag menar. /Klajj 0 Citera
Klajj Postad 19 maj 2007 Författare Postad 19 maj 2007 är det ingen som har något att komma med? 0 Citera
Max_H Postad 19 maj 2007 Postad 19 maj 2007 Är ingen stjärna på FCP Express men tror enda metoden (förutom att använda ngn annan mjukvara som FCP 5/6, Shake, After Effects) är att stycka upp klippen i många delar och sätta olika speed-värden på dom. /Max 0 Citera
PhotoJoe Postad 4 december 2008 Postad 4 december 2008 Jag skulle vilja ha samma slowmotion som inledningen till restaurangscenen i Kill Bill. Grymt skön känsla i. Behöver man inte kunna spela in i högre FPS för det? Som man gör för t.ex. specialeffekter som spelas in i upp mot 120FPS och sen återspelas i 24FPS, för att få riktig slowmotion? 0 Citera
neolit Postad 8 december 2008 Postad 8 december 2008 Jag skulle nog göra så som max rekommenderar. Dock vet jag inte om du har möjligheter till "keying" i FCE. I final cut pro kan man göra detta antingen genom "keying" eller genom "time remaping" som det heter. Om du gör det genom att stycka upp delarna som du vill ha varierad hastighet på, kan du i så fall lägga en "dissolve" övergång mellan klippen så blir det en mjuk övergång mellan hastigheterna. Du kan variera övergångens längd beroende på hur mjukt du vill att hastigheterna ska löpa in i varandra. Neo 0 Citera
sdimm Postad 11 december 2008 Postad 11 december 2008 http://www.youtube.com/watch?v=TSO5PGrPA8U Optical flow gör precis det du vill ha. Finns i Motion som ingår i Final Cut Pro Paketet. 0 Citera
neolit Postad 11 december 2008 Postad 11 december 2008 http://www.youtube.com/watch?v=TSO5PGrPA8U Optical flow gör precis det du vill ha. Finns i Motion som ingår i Final Cut Pro Paketet. Jag tror inte att Klajj har något FCS (final cut studio) - paket. Han verkar ha endast Final Cut Express 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.