Steffen Postad 16 maj 2007 Postad 16 maj 2007 Hej! Är nybörjare och har äntligen hittat ett hyfsat användarvänligt program, Adobe Premiere elements 3.0, som passar mig då jag har en köpt en DVD-kamera för ett litet tag sedan. Allt funkar och ser bra ut i programmet, MEN bilden blir ryckig på den färdiga DVD´n. Det är vid snabba (normala) panoreringar som bilden släpar. Jag skall väl inte behöva konvertera vob-filerna? (Kvaliteten blir väl sämre då.) Det är väl inte så att jag har gjort bort mig som köpt en DVD-kamera? Just nu känns det som att jag vill slänga den i väggen! Snälla hjälp mig, Det är nämligen dags att klippa ihop mitt bröllopp! Tack på förhand! Steffen 0 Citera
Max_H Postad 17 maj 2007 Postad 17 maj 2007 Det låter som det är fel fieldorder vid exporten av DVD:n. Kolla detta vid exportinställningarma - jag har dålig koll på om DVD-kameror har upper eller lower field first men byt och testa. /Max 0 Citera
Steffen Postad 17 maj 2007 Författare Postad 17 maj 2007 Det låter som det är fel fieldorder vid exporten av DVD:n. Kolla detta vid exportinställningarma - jag har dålig koll på om DVD-kameror har upper eller lower field first men byt och testa. /Max Jag skall genast kolla upp detta! Tack för ditt svar, det uppskattas! /Steffen 0 Citera
Steffen Postad 17 maj 2007 Författare Postad 17 maj 2007 Nej, det fungerade tyvärr inte... Tack ändå! ALLA förslag och ideer mottages tacksamt! /Steffen 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.