Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Är nybörjare och har äntligen hittat ett hyfsat användarvänligt program, Adobe Premiere elements 3.0, som passar mig då jag har en köpt en DVD-kamera för ett litet tag sedan.

Allt funkar och ser bra ut i programmet, MEN bilden blir ryckig på den färdiga DVD´n. Det är vid snabba (normala) panoreringar som bilden släpar.

Jag skall väl inte behöva konvertera vob-filerna? (Kvaliteten blir väl sämre då.)

Det är väl inte så att jag har gjort bort mig som köpt en DVD-kamera? Just nu känns det som att jag vill slänga den i väggen!

Snälla hjälp mig, Det är nämligen dags att klippa ihop mitt bröllopp!

Tack på förhand!

Steffen

Postad

Det låter som det är fel fieldorder vid exporten av DVD:n. Kolla detta vid exportinställningarma - jag har dålig koll på om DVD-kameror har upper eller lower field first men byt och testa.

/Max

Postad
Det låter som det är fel fieldorder vid exporten av DVD:n. Kolla detta vid exportinställningarma - jag har dålig koll på om DVD-kameror har upper eller lower field first men byt och testa.

/Max

Jag skall genast kolla upp detta!

Tack för ditt svar, det uppskattas!

/Steffen

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...