Tastyfish Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Hej! Jag är rätt ny gentemot allt det här med After effects & Premiere pro och har efter några dagar stött på ett problem. En animation jag gör till en skoluppgift (gjorde den i AE) som jag sen importerade till Premiere Pro och satte ljud och lite andra saker på där renderas fel av nån anledning. Det klarvita i animationen blir ljusgrå och "flimmrig/skakig", alltså den hela filmklippen skakar som en gammal film. Kan ladda upp ett klipp om ni behöver se på den men skulle vilja ha tips på vart innan. Är tacksam för all hjälp jag kan få och är ledsen om jag missade det här i FAQ men jag läste den faktiskt och försökte hitta däri! //Mvh Jari 0 Quote
Max_H Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Vilken codec renderar du till innan du renderar den till PPro? Eller är det via Dynamic Link? /Max 0 Quote
Tastyfish Posted May 14, 2007 Author Posted May 14, 2007 Dynamic link vet jag inte ens vad det är så nej :D. .avi om det nu är en codec (är jättedålig på sånnt). 0 Quote
Max_H Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 I After Effect export-kö (Render Que) finns det snabbval för DV. (Under Render Settings och Output Module.) Välj dessa. Du måste också se till att din Comp i AE har rätt inställningar för PAL. /Max 0 Quote
Tastyfish Posted May 15, 2007 Author Posted May 15, 2007 Har löst problemet mer eller mindre. renderade utan "compression" och då vart det vita bara en jätteljus grå ton. sen så vart det interlaced däremot (streckigt, alltså interlaced om jag inte fattat det fel). Men körde interpolation eller vad det heter i Premiere Pro så det är borta. körde DV som du sa max men vart rejält grått där med, vitast vart det utan compression. Någon som vet hur stor roll det spelar om det blir lite pixligt i större upplösningar på en overhead? //Mvh Jari 0 Quote
Max_H Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 Overhead... finns såna fortfarande (jag använde iofs en i Norge häromdagen på norska televisionen - som projektorbord ;) )??? Menar du projektor? /Max 0 Quote
Tastyfish Posted May 15, 2007 Author Posted May 15, 2007 gah, jag menade en projektor. vissa använder "overhead" på skolan men min grup ska använda projektor till vår lilla animation :). Så, nån som vet hur stor betydelse kvaliten på klipp har i overhead? 0 Quote
Recommended Posts