Jump to content

Plugga "Composing/Visual/Special Effects" utomlands?

Vazze

Recommended Posts

hej alla trevliga och otrevliga användare

Jag är intresserad av att plugga vidare på universitet UTOMLANDS, helst någonstans i Asien /Singapore t.ex./, och jag vill läsa ... vet inte , något där man lär sig speciella effekter på dator, typ i Afx och dem andra effekt program. Fast vet inte, heter det visual, special effects, eller composing, eller animation?

Animation är väl att animera, dvs få objekt att röra sig ? Någon som vet hur jag kan hitta några val som kan passa mig, och vad heter dem grejjer jag vill hitta exakt? Analog video fx, eller digital osv?

tack för hjälpen!!!

/Vassili

• 1 month later...

Visual effects är de effekter som görs efter du har filmat. Numera görs detta i datorn... så ska du söka på någonting så sök på visual effects alternativt compositing.

Det finns i alla fall en bra utbildning i Sverige i detta. OM du går in på iaa.se så hittar du skolan. Utomlands har jag tyvärr inga bra tips om nu...

IAA låter ju grymt intressant, går du där? Är det en bra utbildning som man känner att man kommer ha nytta av i framtiden. Eksjö lätt ju klart lite tråkigare, man är det roliga personer som går på IAA kan man säker stå ut.

Om du nu går där så får du gärna berätta lite om utbildning utöver vad som står på hemsidan.