megawatti Postad 8 maj 2007 Postad 8 maj 2007 Tjenare, är sugen på en hv-20 eller sony's i samma prisklass typ hc7 eller va den kallas. Aja, hur länge kommer man kunna anväda den? Menar, är de några nya tekniker på väg? Är dem bara dyra eftersom hdv är så nytt? hoppas att Hv-20 går ner till runt 8 iaf till sommaren. Även, är de någon som jobbar för expert här? har näligen konto där på firman, ska ju anväda kameran som dockumentering också :-) Till ni som har införskaffat en hdv kamera, berätta lite om formaten och så, vilka problem har ni stött på? Har följt hv-20 tråden lite smått och ser att den har problem med "wobbling" tex. Och min 4000+ 64bit m2 4gb ram kommer väl räcka några år, även till de nyaste programen va? :) //MVH Simon! 0 Citera
ChrisSFP Postad 9 maj 2007 Postad 9 maj 2007 Svara som jag alltid svarar, HDV är framtiden nu, självklart blir den tekniken gammal om en 5-6 år eller så men då får man kitta nytt, ingen köper ju en digital pryl i dagsläget och tror den skall vara hipp om 5 år, mitt xbox 360 lär ju vara sk-t värd om 5 år tex ;) Men precis som DV nu lär den leva kvar efter detta och diskutteras i liknande forum om man verkligen skall uppdatera sig till .... Hoppas texten inspirerade dig att handla nu, jag älskar HDV, min FX1 ger sjukt bra bild, HC7 kan jag via en kompis rekommendera varmt dock! 0 Citera
Johankan Postad 9 maj 2007 Postad 9 maj 2007 Håller med ovanstående talare. Har man ett projekt och behöver en kamera så ska man naturligtivs tjacka en kamera nu, med de eventuella setbacks det innebär, och inte sedan. Om ingen gjorde så så skulle det ju faktiskt inte finnas några filmer alls att titta på eftersom alla funderade över vilket format som är bäst i framtiden. Det är inte kameran som är avgörande för en film. :-) Johan 0 Citera
megawatti Postad 9 maj 2007 Författare Postad 9 maj 2007 nej men jag menar ifall jag kan ha dettana i 2-3 år då blir de runt 5 tusen om året för min hobby vilket är inte ett skit ifall man gämför med andras hobbisar... Ang kameraran är inte avgörande.. nä jag vet men det är svårt att få något bra utan tex Mic-in och focus instälningar :) Vill inte sitta kvar på e vanlig familjekamera å försöka göra seriösa saker, blir säkert jätte bra, men tar tid/ tagningar planering.. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.