Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå

Har filmat lite material med en vanlig DV-kamera.

Sen vill jag nu i redigeringen speeda upp filmen, det går till en viss del men jag vill ha det ännu snabbare.

Det jag har gjort är att jag högerklickar på klippet ---> Properties ---> och sen ändrar Playback rate till 4,000 (man kan inte ändra till mer)

Är detta rätt sätt att göra det eller gör man på något annat sätt kanske?

Postad
Hallå

Har filmat lite material med en vanlig DV-kamera.

Sen vill jag nu i redigeringen speeda upp filmen, det går till en viss del men jag vill ha det ännu snabbare.

Det jag har gjort är att jag högerklickar på klippet ---> Properties ---> och sen ändrar Playback rate till 4,000 (man kan inte ändra till mer)

Är detta rätt sätt att göra det eller gör man på något annat sätt kanske?

Man kan inte snabbspola mera i vegas.

Postad

Du kan kombinera playback rate med velocity envelope då får du ner det ytterligare. testade lite själv: fick ner 51s till 4s utan export import metoden.

Postad
Du kan kombinera playback rate med velocity envelope då får du ner det ytterligare. testade lite själv: fick ner 51s till 4s utan export import metoden.

Tack, det där funkade fint!

Postad
Har aldrig använt programet, men är 100 på att min variant fungera också ;-)

Självklart funkar din metod, och måste användas för extrem timelapse, men då underlättar det om man bara behöver göra det hälften så många gånger.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...