Rabies Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 Har sökt på lite olika men inte hittat nåt. De e så att jag vill spara stillbilder från exempelvis dvd-filmer och divx-filmer men hittar inget bra program för det. Nån som vet nåt som funkar? 0 Quote
stereodee Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 http://macworld.idg.se/2.1038/1.104092 dock till mac 0 Quote
simonrahnster Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 går det att öppna vob-filer i det? Beror på vilken version du har. Jag har en version som heter något i stil med Virtual Dub mpeg2 0 Quote
Rabies Posted May 8, 2007 Author Posted May 8, 2007 hmm jag måste vara blir men jag hittar ingen sån funktion att savea bara en frame? hittar bara image sequence:O 0 Quote
barnholdt Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 Kör man mac så är det propeller + shift + 4, sen är det bara att ställa in kikarsiktet och klicka så hamnar bilderna på skrivbordet. Detta funkar i alla OS X program. Behövs inga ytterligare program då funktionen i sig ligger i OS X från början. 0 Quote
Joel.N Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Har sökt på lite olika men inte hittat nåt. De e så att jag vill spara stillbilder från exempelvis dvd-filmer och divx-filmer men hittar inget bra program för det. Nån som vet nåt som funkar? Det enkla och billiga redigeringsprogrammet Pinnacle Studio har en utmärkt funktion för att fånga och spara stillbilder. 0 Quote
Recommended Posts