jockew Postad 7 maj 2007 Postad 7 maj 2007 Mina transitions blir till ett grönt filter över klippen när jag bränner ut filmen (använder v 10.7) 1 Citera
Joel.N Postad 7 maj 2007 Postad 7 maj 2007 Mina transitions blir till ett grönt filter över klippen när jag bränner ut filmen (använder v 10.7) Prova att först spara filmen som en AVI via Pinnacle. Importera sedan det nya (identiska klippet) och nu fungerar det troligen (-och konstigt nog) att bränna på DVD utan problem. Varför vet jag inte, men jag brukar lyckas med att lösa mina problem i Pinnacle på detta sätt. (Pinnacle tycks inte tycka om "extraeffekter" gjorda i andra program...) Lycka till. mvh Joel.N 0 Citera
jockew Postad 10 maj 2007 Författare Postad 10 maj 2007 Jag provade att spara filmen i avi men när jag testade att spela upp den var det fortfarande grönt flimmer mellan klippen. Hur importerar du avi filen så du kan bränna den Prova att först spara filmen som en AVI via Pinnacle. Importera sedan det nya (identiska klippet) och nu fungerar det troligen (-och konstigt nog) att bränna på DVD utan problem. Varför vet jag inte, men jag brukar lyckas med att lösa mina problem i Pinnacle på detta sätt. (Pinnacle tycks inte tycka om "extraeffekter" gjorda i andra program...) Lycka till. mvh Joel.N 0 Citera
Skomakarn Postad 13 maj 2007 Postad 13 maj 2007 Han menar nog att du skall spara endast klippet som blir grönt, och importera det i stället för originalet. Det har jag behövt göra när jag t. ex. skall använda hastighetseffekten, och hela klippet blivit en stillbild. När jag sparade det som .avi i programmet och importerade, så fungerade det. Lite halvskumt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.