Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har mitt Råa videomaterial i Interlaced och vill göra en De-Interlacing på det hela, vilket fungerar fint med Premiere Pro.

Dock så detekterar övriga DVD authoring program videofilen ändå som Interlaced, trots att man ser att Interlace ränderna är borttagna med De-Interlacing processen. Stämmer det att videofilen fortfarande är i Interlaced, men att programet ändast tagit bort "ränderna" ?? (borde ju vara samma sak att rendera ut i Progressivt som att göra De-Interlacing ? )

DVD Architect / Adobe Encore, påstår att det är bäst att rendera ut videomaterialet som skall användas i bakgrunden av DVD menyn i Progressivt (vilket skulle ge bäst skärpa och högst kompabilitet bland DVD spelare, då interlaced renderade videoklipp kan ha problem att visa sista bildrutan (frame) vid loop pointen på DVD menyn.

Vad är det en De-Interlacing egentligen gör ? Är videofilen sedan Progressiv efter en De-Interlacing ?

Vilken lösning är bäst lämpad för mig för att slippa onödiga re-kompressioner till DVD menyn.

1. Använda DVD-meny videon direkt från De-Interlacingen.

2. Använda DVD meny videon direkt från De-Interlacing till Interlaced igen (för största kompabilitet bland TV apparater).

3. Rendera ut DVD-meny videon direkt till Progressivt (vilket låter mest olämpat). ?

Tackar för SERIÖSA svar!