final_cut Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 Nån som haft privilegiet att se Dennis Hopper's The Last Movie från 1971. Finns ännu inte på dvd, men det finns folk som sett den på sjaskiga videoband och åsikterna är mins sagt delade. I samma anda kan jag väl nämna dokumentären "American Dreamer" om själva inspelningen av ovanstående film, fast den har nog ingen sett då den aldrig släppts, men jag kan ha fel. 0 Quote
final_cut Posted May 3, 2007 Author Posted May 3, 2007 Jo, men jag frågade om någon hade sett den och hade synpunkter på den. 0 Quote
jmalmsten Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 http://adifferentcity.com/viewtitle/17 Men skulle ju vara skoj att få se last movie alls... Och Dennis Hopper är ju inte så okänd så det borde ju finnas möjligheter... 0 Quote
final_cut Posted May 3, 2007 Author Posted May 3, 2007 Jo bra länk. The Last Movie finns utgiven på VHS tror jag, fastän numera väldigt svårt att hitta. Tror mig ha sett den på Amazon nån enstaka gång. Här är ytterligare en länk där man kan köpa American Dreamer, pirat förvisso men ändå. 0 Quote
Recommended Posts