jmalmsten Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 Jag satt och tittade på Walter Murch's föreläsning på googlevideo och tänkte att nu vill jag se mer... så jag slog en sökning på "film editing lecture" och fick upp ett sökresultat som kändes så udda att jag måste se den. http://video.google.com/videoplay?docid=7951038502689013454&q=film+editing+lecture Alltså: Hur överleva ett robot-uppror? Skriven och föreläst av en PhD i robotik i en form som för tankarna till Douglas Neil Adams (liftarens guide böckerna) som helt enkelt blivit så less på alla robotiska uppror och insåg att han just då faktiskt satt inne med kunskapen som krävs om den senaste robot-teknologin för att skriva boken... Videon är 44 minuter lång och det är lite nördvarning ibland. Men visst var det fantastiskt framsynt av Isac Asimovs robot-ingenjörer att installera en röd LED utifall att dom skulle bli onda? :e 0 Citera
Lasse_laser Postad 3 maj 2007 Postad 3 maj 2007 Detta blir fin kvällsunderhållning ju. Jag har alltid varit intresserad av hur man löser såna konflikter. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.