Guest bollyn Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Hej, är det någon som vet vad det är för mikrofoner som är mest populärast nu förtiden i dom stora film produktionerna och vart man kan köpa en sådan vill ha en väldigt proffissionel mikrofon att spela in ljud med? 0 Quote
Luzer Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 Standard på de flesta filminspelningar är sennheiser mkh-50. Finns att beställa direkt från sennheiser. 0 Quote
Lollipopan Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Standard på de flesta filminspelningar är sennheiser mkh-50. Finns att beställa direkt från sennheiser. Jag undrar en sak. Vars får man tag på dom? Ex. Genom en hemsida. Affär? Skulle verkligen behöva! Mvh // Lovisa 0 Quote
Max_H Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Rent teoretiskt är Sennheiser (eller Sennberg som dom bytt namn till) en agentur och säljer endast till företag som sedan ska sälja. Men man kan ringa dom och bli rekommenderad en återförsäljare i närheten. /Max 0 Quote
pld Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Kan ju köpa hos: Lindqvist radio tv http://www.lrtv.se och Scandinavianphoto http://www.scandinavianphoto.se Båda finns i stockholm. /Jesper 0 Quote
Luzer Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Rent teoretiskt är Sennheiser (eller Sennberg som dom bytt namn till) en agentur och säljer endast till företag som sedan ska sälja. Men man kan ringa dom och bli rekommenderad en återförsäljare i närheten. /Max Njae de har ju inte bytt namn, sennheiser i sverige har bytt namn till sennberg eftersom sennheiser nordic tagit över distributionen av sina egna produkter eller nåt fattar jag det som. Så ska du ha sennheiser prylar så får du vända dig till sennheiser nordic, ska du ha grejer från alla andra bolag som sennheiser också sålde så får du vända dig till bonnenamnet sennberg. 0 Quote
kingen Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Sennheiser MKH 416 är en riktigt bra mikrofon som andvänds överallt fortfarande i film å tv sammanhang,en ren klassiker mao. såg att nån hade en till salu på blocket för 8k tror jag,helt rätt menar jag.köp en sån å det är inte micken de är fel på om de låter bajs!Kolla beg marknaden,du vet en mikrofon tar inte speciellt mycket stryk av ålder. 0 Quote
Recommended Posts