Jump to content

Vart kan man köpa pro mikar?

Recommended Posts

Guest bollyn
Posted

Hej, är det någon som vet vad det är för mikrofoner som är mest populärast nu förtiden i dom stora film produktionerna och vart man kan köpa en sådan vill ha en väldigt proffissionel mikrofon att spela in ljud med?

Posted
Standard på de flesta filminspelningar är sennheiser mkh-50. Finns att beställa direkt från sennheiser.

Jag undrar en sak. Vars får man tag på dom? Ex. Genom en hemsida. Affär?

Skulle verkligen behöva!

Mvh

// Lovisa

Posted

Rent teoretiskt är Sennheiser (eller Sennberg som dom bytt namn till) en agentur och säljer endast till företag som sedan ska sälja. Men man kan ringa dom och bli rekommenderad en återförsäljare i närheten.

/Max

Posted
Rent teoretiskt är Sennheiser (eller Sennberg som dom bytt namn till) en agentur och säljer endast till företag som sedan ska sälja. Men man kan ringa dom och bli rekommenderad en återförsäljare i närheten.

/Max

Njae de har ju inte bytt namn, sennheiser i sverige har bytt namn till sennberg eftersom sennheiser nordic tagit över distributionen av sina egna produkter eller nåt fattar jag det som. Så ska du ha sennheiser prylar så får du vända dig till sennheiser nordic, ska du ha grejer från alla andra bolag som sennheiser också sålde så får du vända dig till bonnenamnet sennberg.

Posted

Sennheiser MKH 416 är en riktigt bra mikrofon som andvänds överallt fortfarande i film å tv sammanhang,en ren klassiker mao. såg att nån hade en till salu på blocket för 8k tror jag,helt rätt menar jag.köp en sån å det är inte micken de är fel på om de låter bajs!Kolla beg marknaden,du vet en mikrofon tar inte speciellt mycket stryk av ålder.