02simond Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 Hej Jag har DV-material som jag lagt de-interlace på så att jag slipper strecken som syns annars när jag exporterar. Detta funkar perfekt förutom på övergångarna där man ser linjerna. Tex på en vanlig svart fade så syns strecken över hela bilden. Vad ska man göra för att liksom de-interlaca övergångarna? Är det nån annan som varit med om detta? Tack 0 Citera
simonrahnster Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 Hmm...Du jobbar med movie maker va? Vad sägs som att skriva vilket program du jobbar med? Eller ska vi andra gissa oss fram? 0 Citera
02simond Postad 2 maj 2007 Författare Postad 2 maj 2007 sry, jag hade lagt in frågan på ett final cut pro spcifikt forum så jag kopierade och glömde skriva vilket program jag jobbar i. Sorry. Jag jobbar i Final Cut Pro 5. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 2 maj 2007 Postad 2 maj 2007 Nu har jag ingen aning om hur FCPs de-interlace funkar, men den låter ju kass. ;) Det du skulle kunna prova som nödlösning är att först exportera interlaced och sedan rendera färdiga exporten de-interlaced. Hur ser det ut då? 0 Citera
02simond Postad 3 maj 2007 Författare Postad 3 maj 2007 kvalitetén känns lika bra som innan och allt är de-interlacat nu. Att exportera hela interlacat och sen plocka in det och exportera det med de-interlace är det enda sättet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.