Gå till innehåll

Titel på animerad serie? - Hjälp!


nisse

Recommended Posts

Hej Voodoo Film-folk!

 

Det finns en animerad serie jag såg som barn som jag gärna skulle vilja se igen, men kommer inte på namnet och har letat länge utan resultat.

 

Huvudrollen är en He-Man liknande snubbe som åker runt på en drake och har ett stort coolt vit svärd.

Serien är säkert från 80 eller 90-talet men jag vet inte. Tror inte heller att den utspelade sig på Jorden utan på någon annan planet. Så mycket mer vet jag inte förutom att den (självklart) var dubbad till svenska.

 

Någon som känner igen serien - kan ni hjälpa mig?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har du inga fler detaljer? jag är själv väldans intresserad av tecknade serier från den tidsepoken (eftersom det var med dom man växte upp:))

 

någon serie här som passar in?

http://www.youtube.com/watch?v=Bto7l3cKhvk

 

edit: kanske Thundarr the Barbarian? syns i videon runt 19:10...

 

edit2: (tittar på videon medans... därför tar det lite tid...) runt 28:48 börjar en introsekvens som jag tror du gillar;) Något kallat BlackStar... med en he-man-snubbe som rider in på en drake och svingar ett underligt svärd vitt svärd:p

 

edit3: äh va tusiken här är en youtube med bara det introt, om än något mörkare färger...

 

 

edit4: Ahhh... jag har just insett återigen att amerikas storhetstid på animationsfronten är sedan länge förbi... jag menar... dagens amerikanska serier känns ju bara så tafatta...

 

nä nu ska jag gå och sätta mig i ett hörn och klia skägget medan jag grymtar, "Det var bättre förr!"

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns en animerad serie jag såg som barn som jag gärna skulle vilja se igen, men kommer inte på namnet och har letat länge utan resultat.

Kommer inte på nåt. Jag var väl vuxen då, tror jag. Annars kan man ju utveckla denna tråd med mer letande.

Ute efter en finsk docka/hund som visades i barnprogram för ca 20 år sedan. En hund som åkte omkring i samhället och pratade med folk. Inte tecknad alltså. En sån hund, var hittar man bilder?

 

Nisse, kul att din kortfilm visades på TV :)

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

nä nu ska jag gå och sätta mig i ett hörn och klia skägget medan jag grymtar, "Det var bättre förr!"

Gör du det, håller med till 100% Tänk, förr, fasiken vad bra tecknad film man kunde få se en gång varje år (julafton). Dagens 24-timmar om dygnet-tecknat retar säkert inte bara mej utan även barnen har tröttnat på denna amerikanska dynga.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

edit2: (tittar på videon medans... därför tar det lite tid...) runt 28:48 börjar en introsekvens som jag tror du gillar;) Något kallat BlackStar... med en he-man-snubbe som rider in på en drake och svingar ett underligt svärd vitt svärd:p

 

YES, fan vad HÄRLIGT... d är ju den serien jag letat efter: BlackStar - hete den ju. Du är en klippa jmalmsten, tack så mycket :)

 

Åh, vad härligt att höra det där swichande-ljudet igen - har typ inte hört det sen jag var 7 år - kraftigt NOSTALGI.

 

 

Nisse, kul att din kortfilm visades på TV :)

/nils

 

Tack så mycket Nils :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...