Jump to content

problem med export to tape med premiere pro 2 och hvr Z1...

jmalmsten

Recommended Posts

tjena... syns inte så ofta i de här forumen... men nu är det problems här... och jag förstår mig inte på det hela...

1. Jag har filmat med en HVR Z1E satt på cineframe25(kastar bort varannan field ur bilden) och noll färg. körde ner på bandet i hdv 1080i...

2. Jag tankade in med z1ans inbyggda nedkonverterare till dv-pal-format. (jag vet att det låter onödigt klumpigt att filma och tanka in i olika forma... men jag gillade verkligen bilden jag fick ur det systemet;))

3. Jag redigerade i dv-pal

4. Jag har renderat o grejat i olika versioner.

5. Nu vill jag få ut skiten, resultatet, tillbaka till Z1an... men nu börjar krånglet... I premiere går jag som vanligt på export to tape och trycker på record...

6. kameran börjar röra sig. den sedvanliga röda ikonen kommer upp för att indikera inspelning, Premieres preview-fönster byter till ett meddelande om att videon visas på hårdvara. tidskoden snurrar i export to tape-rutan... MEN!

7. Kamerans display är fortfarande blå under hela "inspelningen", tv'n jag kopplat till kamerans s-video är svart. och när premiere stolt förkunnar att han är klar så har jag bara en grå ruta på bandet,,, ingen bild, inget ljud. bara grått...

Jag har provat starta om både premiere och kameran. bytt fram och tillbaka från vtr i dv och hdv och auto läge, jag har plockat i och ur sladden, jag har provat att spela in från linsen på det nya bandet utan problem.

Vad har jag gjort för fel? Har någon med denna kameran något tips så här på demostationsnatta'?

Tacksam för allt jag kan få... allt ska vara färdigt och inlämnat imorgon... så det är väl runt 12 hr's tidsram på angelägenheten... bara sådär lite halvbrådis;) nu ska jag prova att starta om datorn också...

Fasen har inte "min" (läs jobbets) Z1 här... kan du krascha ut det? Syns bilden alls (om du bara kör play ut via FW)? Vilken deck control? Det finns ngn meny som heter A/V DV out - ibland måste man ändra den.

/Max

grejen är att problemet bara uppstått vid användning av dv-in på kameran... ingen bild alls... inte när man kör som preview-device (vidarekopplat till tv på sedvanligt vis) eller nått...

Men vafan... jag gav upp... upptäckte att dom godtar dvdskivor också... brände ut en sådan istället. Nu är den infernaliska maskinen nedpackad och ska tillbaks till skolan igen. Får ta å sätta mig ner med problemet igen när jag får tid till övers...

Men tack ändå Max_H som hann svara under den korta stund under kvällen som det gällde:)

De 2 saker jag kom att tänka på är för det första som max skriver.

Sony gillar att skoja till det lite, så man kan som sagt behöva gå till ngn meny gömd någonstans och aktivera dv-in

För det andra, så har jag för mig att jag löste ett liknande problem genom att sätta kameran i "pausat inspelningsläge".

Hej