Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Mitt Premiere 1.5 går inte längre att starta efter att jag installerade ett gäng nya vst-plugins. Dessa använder jag i musikprogrammet Logic och de ligger i VSTplugins foldern i Logic-mappen, vilken är default VST plugin-katalogen på min dator. När jag startar Premiere så laddar det in alla pluggar i den här mappen och någon av dem får programmet att krascha. Logic har ett separat program för att aktivera/avaktivera plugins som ska laddas när Logic startas. Finns det nåt sätt att fixa så att Premiere inte laddar plugins:en i denna folder?

Mvh /Karax

Postad

Är osäker på PPro 1.5 men 2.0 och Encore 2.0 (som har samma playback motor) har en funktion som oftast (per automatik) kommer ihåg vilken plug det var som kraschade och därmed låter bli den i nästa uppstart. Mao om man testar att starta igen kan det ev fungera. Annars styrs detta av en DLL-fil som är standard för de flesta program som använder VST-pluggar. Ngn applikation för att styra detta finns inte i PPro.

/Max

Postad

Yes, det hjälpte att starta om några gånger... var tre stycken dll-er tillhörande samma plugg som bråkade. Tack för hjälpen!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...