Xtreme Records Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 När jag redigerar använder jag Canopus DVRex hårdvaran (I/O-racklådan, mpeg-kortet & huvudkortet). Dock kan jag bara spela upp en gång i taget. Om jag vill spela upp igen kommer meddelanderutan: "Stopped playback - PCI-bus too busy"; då måste jag "playa" något råklipp i projektrutan en gång. Alltså om vart annat. Hoppas att ni hajjar. Kan detta bero på att jag kör mina två sata-mediediskar via ett kontrollerkort? Är tacksam för alla svar! (Börjar bli ganska irriterande) //Kalle 0 Quote
Max_H Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Rex eller Rex RT? Har du hårdvaru codec eller mjukvaru codec igång i så fall? Vilken overlay kvalitet är påslagen? AGP eller PCIe grafikkort (om AGP, är AGP satt som "huvudkort" i BIOS)? Vilken playbackbuffer? Har det någonsin fungerat utan problem? Rex RT är är EXTREMT petig hur alla kort sitter i burken, hur PCI latency timern är ställd i BIOS, viket ljudkort du har mm. /Max 0 Quote
Xtreme Records Posted April 24, 2007 Author Posted April 24, 2007 Det är RT-modellen. AGPkort. Den är satt som huvudkort, ja. resten får jag kolla upp. 0 Quote
Max_H Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 AGP bussen ska stå som minst 128 i ngt värde jag inte kommer ihåg vad det heter men det är rätt logiskt när du går in i BIOS. Har inte satt ihop ngn sån på sådär 4 år så minnet är lite rackligt ;) /Max 0 Quote
Recommended Posts