Jump to content

The Leader 16.18 min

Jonnybravo

Recommended Posts

The Leader handlar om en terrorist grupp som har tagit statsministerns dotter som gisslan och kräver 10 miljoner kronor för att släppa henne. En special agent som går under aliaset "Kurden" kallas in för att rädda flickan och eleminera terroristledaren och alla andra anhängare han stöter på.

Genre: action

Regi & Manus Jonathan Troff (voodoo anv. Jonnybravo). Foto Nadim Baalbaki (voodoo anv. Holykestrel). Klippning Erik Jönsson (voodoo anv. ekan91).

Halil Özgür och Jonathan Troff i huvudrollerna.

http://video.google.com/videoplay?docid=2365775108827023505&hl=en

http://img408.imageshack.us/img408/8770/theleader1ar9.pnghttp://img20.imageshack.us/img20/4913/theleader2zd8.pnghttp://img263.imageshack.us/img263/503/theleader3mt3.png

Längd: 16 minuter och 18 sekunder lång, med ca 21 minuter av extra matrial för den som är nyfiken, bakom kameran och bloopers (startar strax efter smakprovet på bloopers, direkt efter eftertexterna. Först bakom kameran och ett kort mellanrum senare börjar bloopers) "bakom kameran" innehåller även 2scener som blev bortklippta:)

Format: Flash

Storlek: 1,64 GB

Kamera: Canon mv901 (används i stort sätt hela filmen), en äldre mini dv jvc kamera vars namn jag inte vet (används i terroristvideon) och en relativt ny sony mini dv kamera vars namn jag inte heller kan (används i "bakom kameran")

Redigeringsprogram: Adobe Premiere Elements 3.0

Budget: 0kr

Planeringstid: Runt en till två månader (vi planerade ju inte hela tiden, den samanlagda planeringstiden blir säkert bara 5-10 dagar)

Inspelningstid: 1/2 dag

Redigeringstid: ca 1 vecka

Detta är min andra färdiga film sedan "En verklig mardröm" och nu har jag verkligen satsat för att denna skulle bli hyfsad och kanske rätta åtminstånde något fel från en verklig mardröm. Däremot så har denna filmen kanske mer brist på handling, den är absolut inte lika djup som en verklig mardröm. Så man kan väll se detta som ett test för att se om jag kunde göra något bättre ifrån mig på den tekniska biten.

Jag beklagar dock över den dåliga kvalitén och den skakiga bilden, som skakar upp och ner hela tiden (syns tydligt under förtexterna), det var något som hände när vi körde ut den från redigeringsprogrammet. Vi testade om och om igen, utan resultat. Så det får bli så här helt enkelt!

Jag kan även tillägga att jag ber om ursäkt över vissa scener då terrorister blir dödade, overkligt fort. Vi gjorde om dem flesta "mördarscener" många gånger och av ren tidspress så fick vi nöja oss med det bästa vi fick.

Det finns inga mynningsflammor när det skjuts, så det behöver ni inte påpeka (vi har inte riktigt lärt oss hur man gör dem). Och alla skott ljud är direkt importerade från CS så att påpeka om dåliga pistolljud, behöver ni inte heller. Jag vet redan hur usla dem är. Men bättre än inga antar jag.

Sen vill jag också påpeka (så ni slipper) att jag vet att det är väldigt orealistiskt att 15-16 åringar bedriver stora terrorist grupper, men ni får lov att lossas lite där;). Sedan, sist men inte minst, vill jag påpeka att en statist röst, hörs fler än en gång. Vi försökte lösa detta med Elements effekt "pitchshifter" som man då kan ändra röster med. Men av någon spöklik anledning så försvann den effekten varje gång vi matade ut filmen från programmet... "What can you do!:p"

Enjoy the show!;)

Stort tack för att du har skrivit redigeringsprogram och kamera. Tycker denna film var mycket bättre än din förra, ber om ursäkt att jag var lite jobbig på den, Men denna filmen tyckte jag var mycket bättre (inte bara för att jag gillar action mer än drama). Men lite fler vinklar och några mynningsflammor på vapnen skulle inte vara fel, det finns att ladda ner gratis från detonation films.

För att vara din andra film är ju detta mycket bra. En grej som är mycket bra som du ska fortsätta med - En förklaring på en sak i efterhand. Syftar på efter det mannen öppnar väskan i parken. Håller tittaren nyfiken, sånt är imponerande. Berättelsen kommer inte i turordning enligt tråkigt manus. Synket med skott och pistoler bra, men det skulle behövas en liten,liten eldpunkt. Överfallen i huset kortare och mer actionklippt. Sen foto, vet inte hur det blir just på google men ni kan väl se den i orginal, avi? Blir det stor skillnad?

Himla bra jobbat iallafall ;) även om man kan bli lite trött på alla pangpang-filmer så hade den här en viss historia.

/nils

Stort tack för att du har skrivit redigeringsprogram och kamera. Tycker denna film var mycket bättre än din förra, ber om ursäkt att jag var lite jobbig på den, Men denna filmen tyckte jag var mycket bättre (inte bara för att jag gillar action mer än drama). Men lite fler vinklar och några mynningsflammor på vapnen skulle inte vara fel, det finns att ladda ner gratis från detonation films.

Kul att du gillade den. Jag får acceptera din förlåtelse i förhoppning att det inte återupprepas:p. Och flammorna på detonation films har jag ännu inte riktigt fattat hur dem funkar eller hur man ens laddar ner dem...

För att vara din andra film är ju detta mycket bra. En grej som är mycket bra som du ska fortsätta med - En förklaring på en sak i efterhand. Syftar på efter det mannen öppnar väskan i parken. Håller tittaren nyfiken, sånt är imponerande. Berättelsen kommer inte i turordning enligt tråkigt manus. Synket med skott och pistoler bra, men det skulle behövas en liten,liten eldpunkt. Överfallen i huset kortare och mer actionklippt. Sen foto, vet inte hur det blir just på google men ni kan väl se den i orginal, avi? Blir det stor skillnad?

Himla bra jobbat iallafall ;) även om man kan bli lite trött på alla pangpang-filmer så hade den här en viss historia.

/nils

Tack för dina synpunkter och komentarer:)

Men faktum är att detta var min 7: e film totalt, men den andra jag lägger upp här och den andra efter en verklig mardröm. Men i alla fall, av alla, har jag nog bara riktigt satsat på 3 av dem;)

Kul att du gillar mitt sätt att göra film, inte alla som gör det...;)

Jag saknar också flammor, men kan man inte, så kan man inte. Lär mig nytt varje dag. Flammorna kommer med tiden...

"Överfallen i huset kortare och mer actionklippt" hur menar du igentligen?!!

Och slutligen Fotot. Ja, det är en otroligt stor skillnad. På avi filen ser den nästan riktigt proffsig ut. Men som sagt så beklagar jag starkt över det. tycker det verkligen är synd att det blev så dålig kvalite i jämnförelse med orginal filen.

Hehe, jag håller med dig angående pang-pang film. Är inte min favorit genre heller, men jag tänkte. Nån gång måste man väll testa att göra en klishé film också.

Men jag ångrar mig nu lite på efterhand över slutet. Det hade nämligen varit perfekt med en twist på slutet typ:

Dottern: Tack så mycket för att du räddade mig!

Agenten: Räddade? Din pappas pengar ska bli mina nu!

Agenten tar dottern i armen och drar iväg henne ur bild. Kameran stannar lite och det blir svart. Eftertexterna drar igång...

Men men, funderar på att göra en tvåa. Så vem vet det kanske blir inledningen...;)

Flammorna fungerar så att dom är filmade mot svart bakrund, sen inne i redigeringsprgrammet så keyar kan bord det svarta med Luma Key, tror det finns i Premere elements. Men efter det så flyttar man mara klippet med mynningsflamman till pistolen, det är ungefär lika enkelt som att flytta text till rätt ställe på filmen (inte eftertexten). Eller så kan du ju bara söka på google efter muzzle flash och så spara en bild där och lägga in på samma sätt.

Din nästa film kommer bli ännu bättre om du fortsätter att exprimentera med nya "trix", lycka till.

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 4 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

Personliga påhopp och och grovt språk tolereras inte. Håll dig till konstruktiv kritik.

5 inlägg av movieexpert100 ihopslagna. Samtliga redigerade för regelbrott.

Mvh lilla_farbrorn

Moderator, Voodoo Film forum

Jag hade nämnt att jag sökt in till ett filmgymnasium på Gotland och jag kan nu stolt meddela att jag har blivit preminilärt antagen, med en ganska stor marginals säkerhet att jag kommer in på allvar till juli!:D

(till er som kanske varit nyfikna hur det har gått)

//Jonathan

Tack. Nej jag har inte laddat ner något ännu. Men däremot har jag tittat på flera, såg vädligt snyggt ut, förstår inte riktigt hur jag ska få det att funka, men jag får testa mig fram.

Ska testa att göra en zombiefilm nästa vecka eller veckan därpå och enligt manuset så kommer det bli väldigt mycket pang pang, blash, your dead! Så jag ska testa det på allvar till den.

Men förövrigt kan jag också tala om att jag har börjat jobba på mitt kommande storprojekt. Action/drama skall det bli! Mycket pang pang blandat med tårar och mycket annat. Så förhoppningsvis har jag lärt mig at göra mynningsflammor till dess...

okej, jo man måste ju vara tålmodig. Men vad jag menade var att jag inte riktigt förstod hur man skulle göra enligt din förklaring. Men det klarnar säkert när jag börjar testa på allvar

Ok, det tog en stund innan jag fattade hur man använder dom också, men sen när man kan är det jättelätt.