anders10 Postad 12 april 2007 Postad 12 april 2007 Hej! Ja lite svart att stalla fragor utomlands! Har last en del tidningar pa sista tiden och i flera articklar tas det upp vikten att lara sig "vagformsfonstret".. Jag far inte riktigt grepp om vad i h..!! ett vagformsfonster ar och vad det skall anvandas till? Nagon skicklig redigerare som kan beratta det for mig? Vanligen Anders 0 Citera
Forehud Postad 12 april 2007 Postad 12 april 2007 Hmm! Har aldrig hört talas om det som du skriver!! Om du har läst det i tidningsartiklar så kanske du kan stava det rätt också, om det nu är det som är felet! Ring till dom som har skrivit artiklarna och fråga!! 0 Citera
jernby film Postad 12 april 2007 Postad 12 april 2007 Anders10, vet inte, vägformfönster ? Forehud, är det rättstavat. Är man på andra sidan jordklotet som anders kan det vara svårt med å,ä och ö när man skriver ett inlägg. /nils 0 Citera
Rogge Postad 12 april 2007 Postad 12 april 2007 Det används vid tex färgkorrigering/inställning av ljus i bilden så att färg och ljus inte överskrider och/eller underskrider tillåtna värden. Sök på waveform+video på Google så får du upp massor av resultat. :) Det finns massor av olika info att visa bilden på i redigeringsprogrammen, bla YC Waveform i PPro. Vad som finns i Elements vet jag inte, men jag har för mig att dessa fönster finns även där. All Scopes visar alla tillgängliga fönster i PPro. 0 Citera
anders10 Postad 14 april 2007 Författare Postad 14 april 2007 Tack Jernby for forstaelsen av avsaknaden av dom tre sista bokstaverna i alfabetet! Och tack rogge for det svaret..! Skall ga in och soka pa det och lasa vad som skrivs dar om det. Vanligen Anders 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.