Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Ja lite svart att stalla fragor utomlands! Har last en del tidningar pa sista tiden

och i flera articklar tas det upp vikten att lara sig "vagformsfonstret"..

Jag far inte riktigt grepp om vad i h..!! ett vagformsfonster ar och vad det skall anvandas till?

Nagon skicklig redigerare som kan beratta det for mig?

Vanligen

Anders

Postad

Hmm!

Har aldrig hört talas om det som du skriver!! Om du har läst det i tidningsartiklar så kanske du kan stava det rätt också, om det nu är det som är felet!

Ring till dom som har skrivit artiklarna och fråga!!

Postad

Det används vid tex färgkorrigering/inställning av ljus i bilden så att färg och ljus inte överskrider och/eller underskrider tillåtna värden. Sök på waveform+video på Google så får du upp massor av resultat. :)

Det finns massor av olika info att visa bilden på i redigeringsprogrammen, bla YC Waveform i PPro. Vad som finns i Elements vet jag inte, men jag har för mig att dessa fönster finns även där.

All Scopes visar alla tillgängliga fönster i PPro.

Postad

Tack Jernby for forstaelsen av avsaknaden av dom tre sista bokstaverna i alfabetet! Och tack rogge for det svaret..! Skall ga in och soka pa det och

lasa vad som skrivs dar om det.

Vanligen

Anders

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...