jimijames Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 Titel: Betongsveket Voodooversion: 1 Said är en homusexuell kille i förorten tensta. Han äger en korvkiosk som han jobbar i tillsammans med sin pojkvän Michell. Korvkisoken fungerar lite som en ungdomsgård nu när den riktiga har stängt. INgen vet att Said och Michell är homosexuella. När det kommer fram så ändras hela hans värld. Detta är skoluppgift att skriva ett synopsis på premissen "svartsjuka leder till kärlekens död". Jag funderar på att söka en annan utbildning och ha detta som "arbetsprov" eller vad man ska säga. så jag vill gärna ha ideer om hur jag kan förbättra denna historia.SYNOPSIS - betongsveket.doc 0 Quote
kling Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 har tyvärr inte så mycket och säga men den var riktigt bra. kanske behöver du inte ändra något 0 Quote
Simon W Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Visst, funkar. Tung historia som passar ämnet som handen i handsken. Diverse särskrivningar och syftningsfel, men det struntar vi i. (Men OM du vill, och bryr dig, så kan jag korrekturläsa det och göra de ändringar som är lämpliga - det var ju bara ett A4. Resultatet kan du få i ett PM.) Vissa saker var oklara. Tex: "Dejans egentliga motiv är att han vill prata ut om sina känslor" Vilka känslor gällande vadå? Först trodde man att Dejan raggade på Said... Men helt klart bra historia, knappast positiv och uppbyggande, men ok trots det. 0 Quote
jimijames Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Simon W:det skulle vara jätte bra om du korrekturläste och ändrade. Jag är helt blind för särskrivningar=) Ska kolla det där med Dejans egentliga motiv. tack 0 Quote
Recommended Posts