Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjenare har haft min kamera i drygt ett halvår, aldrig rentgjort den, emn försökt hålla den ren osv. Var på lan så spelade in lite nu på bussen osv, har vart runt 15+ till 30+ hela dagen så korrition kan de nog inte vara. Till min stora förvåning så är de hälften ränder på hela bilden, testat med kanske ja.. 4 olika band men alla visar samma bild. När jag spelar in eller kollar bara i sökarn så är de bra bild inga stora ränder över halva skärmen. (inga små ränder utan stora 2 cm breda typ)

Farsan skulle köpa ett rengöringsband nu när han var ute och handlade, är detta ett vanligt fel? Har vart så varsam om kameran, är skiträdd nu för att den ska paja. Reser bort imorrn.

//mvh simon.

Posted

Bara att testa och hoppas. Funkar det inte med rengöringsband kan du testa att spola fram och tillbaka "med bild" - om det ev är en tillfällig smutspartikel.

Good luck!

/Max

Posted

nästan löjligt, 10 sekunders regöring, funkar utav helvete bra haha. Tack för hjälpen.

6 min band ca 10 sekunder = 36 Gånger för 200kr. inte så farligt dyrt iaf.