Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Har beställt en Canon XM2 från Dustinhome (i feb) har väntat i en evighet på den och dessvärre har Dustin ingen leveranstid på produkten. Har även försökt kontakta Canon Sverige direkt men därifrån är det absolut tyst.

Har kollat runt en del och sett att den kameran har några år på nacken.

Det jag spelar in är hundsport mestadels, som ibland innehåller snabba rörelser. Tänkte även spela in lite instruktionsfilmer och även om det går lite leksamma musikvideos.

Om XM2an inte kommer, vad fungerar? har verkligen ingen koll på alla dessa kameror.

Eftersom jag redan fixat färdigt det finansiella har jag 22.000 att handla för på Dustin.

Någon vänlig själ som kan kika på dustinhome.se och rekomendera några som är bättre än Canon XM-2 förutom dom som ligger på 30.000+

Med hopp om informativa svar.

Postad
Hej,

Har beställt en Canon XM2 från Dustinhome (i feb) har väntat i en evighet på den och dessvärre har Dustin ingen leveranstid på produkten. Har även försökt kontakta Canon Sverige direkt men därifrån är det absolut tyst.

Har kollat runt en del och sett att den kameran har några år på nacken.

Det jag spelar in är hundsport mestadels, som ibland innehåller snabba rörelser. Tänkte även spela in lite instruktionsfilmer och även om det går lite leksamma musikvideos.

Om XM2an inte kommer, vad fungerar? har verkligen ingen koll på alla dessa kameror.

Eftersom jag redan fixat färdigt det finansiella har jag 22.000 att handla för på Dustin.

Någon vänlig själ som kan kika på dustinhome.se och rekomendera några som är bättre än Canon XM-2 förutom dom som ligger på 30.000+

Med hopp om informativa svar.

Panasonic NV-GS500. Sen har du ju

Canon HV-20 HDV-Kamera dom tipsar jag på.

Men de beror ju på också om du vill ha HDV.

Postad

Tack Fisheye för snabbt svar :)

Är panasonic NV-GS500 bättre än XM2an?

HV-20 ser väldigt intressant ut, lång leverans på den bara. Behöver kameran i April.

Lite osäker på vad HDV egentligen är, men är det något bra så vill jag ha det ;)

Postad
Tack Fisheye för snabbt svar :)

Är panasonic NV-GS500 bättre än XM2an?

HV-20 ser väldigt intressant ut, lång leverans på den bara. Behöver kameran i April.

Lite osäker på vad HDV egentligen är, men är det något bra så vill jag ha det ;)

Den är inte bättre än xm2an men den kostar

ju hälften av xm2an. Och HDV är bra kvalite

men de är tungt att redigera. Se trådar

om hdv kameror finns några.

Postad
Utgått?

Den finns fortarande på Canons hemsida:

http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Camcorders/Digital/XM2/index.asp

(Tips! Enligt prisjakt.nu finns den i flertal butiker...)

Anders

Tittar man på butikerna så står det: Obekräftad leverans eller att dom inte vet när leverans sker. Har sett en butik som haft 2-4 dagar eller något liknande. Kikade också på Canons sida och tycker det är märkligt bara.

Har väntat sedan 2 februari och börjar bli rejält trött på det eviga väntandet :(

Postad

Fortsätter du att surfa så ser du att det finns åtminstone inom EU (Storbr. Tyskland mm) flertal butiker som påstår att de har varan i lager. Dessutom under 20.000 sek inkl moms.

Prova pricerunner & välj inkludera internationella priser.

Mitt råd är att om du inte kan få mer preciserat leveransbesked, så avbeställ och beställ på nytt ifrån annan butik.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...