Joel.N Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Hade även denna fråga som inlägg i en till synes "stendöd" tråd, så jag ställer den igen som ett eget ämne, dvs ny tråd... Vad är (i korta drag) skillnaden mellan Adobe Premiere Elements och Premiere Pro ? Dvs förutom en stor prisskillnad... (Ge gärna några specifika exempel på vad man kan göra i Pro som man inte kan göra i elements) Jag har hittills jobbat med Pinnacle 9.3, men känner nu att "det är dags att gå vidare"... (Det har fungerat hyfsat bra, och har enligt mitt tycke en hel del bra inbyggda effekter mm, -Men med stort M, - det kraschar ofta och är ibland vädigt segt att jobba med, och jag tror inte att detta beror på min dator eller vad tror ni? (Jag har en bärbar HP, med AMD Turion 64 X2 -processor (=dubbla kärnor), Ramminnet är 2GB, Grafikkortet är jag mer osäker på men det är NVidia, Kort sagt en hyfsad PC som jag köpte för några månader sedan. När det gäller hårddiskutrymmet har jag inbyggt i den bärbara 120GB och 2 st externa om 250GB respektive 320GB, så lagringsbrist lider jag inte av i dagsläget...) Så "problemen" måste väl bero på Pinnacle? Nåväl åter till "Adobefrågorna"... -Är det värt att satsa på Pro direkt?, -Och är det isåfall också mycket svårare att lära sig grunderna i det, än i elements? Tacksam för snabba svar och synpunkter.
simonrahnster Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Mitt korta svar dög inte? Gällande skillnader mellan Premiere Pro och Elements så är mina erfarenheter följande: Jag har suttit med Premiere 5.0 (minns rätt´?) därefter Premiere 6.0 (tysk version) och sedan vidare nu till Adobe Premiere Pro 2.0 Efter allt det man gjort i Premiere pro, så kändes det konstigt när man provade Elements. Jag kände mig låst och begränsad. I den versionen av elements så kunde man inte importera lager från en psd-fil vilket gjorde arbete mkt mer tidskrävande. Klassiska snabbkomandon fanns inte, då verktygen saknades (om jag minns rätt) Börjar man däremot jobba i Elements som nybörare. Så är programstrukturen mycket lättare att förstå, än vad premiere pro har att erbjuda. Här är en länk på lite skillnader http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx/.3bb684ca
Joel.N Postad 18 mars 2007 Författare Postad 18 mars 2007 Jo, det var ett bra svar, men var fanns detta svar tidigare? Jag har inte sett det förut. Men tack för hjälpen...
Recommended Posts