Jamme Postad 30 april 2004 Postad 30 april 2004 Jag har tänkt och göra en film i framtiden (ca. 4 år), spelfilm, ca. 2 timmar. Nu undrar jag: Kan jag skydda min idé, så att ingen annan börjar på filmen? OBS: Filmen har gjorts tidigare, för ca. 25 år sedan, och är baserad på en bok; är det fortfarande möjligt att göra som jag sade ovan? Tack på förhand för svar. 0 Citera
vilcans Postad 30 april 2004 Postad 30 april 2004 Köp rättigheterna till att filmatisera boken (om ingen annan har gjort det förstås). 0 Citera
Jamme Postad 30 april 2004 Författare Postad 30 april 2004 Var gör man det, och hur mycket kostar denna tjänst? 0 Citera
Henrik.Andersson Postad 30 april 2004 Postad 30 april 2004 man kan köpa rättigheterna till en film eller så kan man köpa en option. Nu kan det vara så att rättighetena ligger kvar på de som gjorde filmen för 25 år sedan, så då får du nog kontakta det bolaget eller göra en remake med det bolaget. Annars köper du en option på den och ställer den på 4 år. Och lyckas du skrapa ihop pengar så köper du rättighetna då. 0 Citera
vilcans Postad 1 maj 2004 Postad 1 maj 2004 Kontakta förlaget eller författaren. Det är helt upp till rättighetsinnehavarna vad de vill att du ska betala. Att köpa en option kan kosta allt från gratis till flera hundra tusen. Miljoner också för den delen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.