peterfilm.se Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Hej jag vill anävnda Twixtor i AE. Klippen är råmaterial (lower fields) DVS att de måste deinterlace först. Skall jag köra fieldkit i AE och sedan Twixtor? Måste det inte nestlas så att först FieldsKit körs så att materialet som körs i Twixtor "redan är deinterlace"? 0 Citera
Max_H Postad 18 mars 2007 Postad 18 mars 2007 Med Twixtor måste du ju i alla fall "nesta" klippen först (så att inte klippet "äter upp sig självt") så det är väl bäst att slänga på Fields Kit och sen Precompa klippet. /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 19 mars 2007 Författare Postad 19 mars 2007 Yes körde ett par test. Blir hur bra som helst. Youtube: (lägg inte märke till den urtöntiga textanimationen för testet) Det enda problemet för mig som kör vindsurfingmaterial är helt klart att det är för mycket motion i bilden. Vågor (havet) rör sig, surfaren rör sig. Kombination rotrande bräda på redan rörligt vatten blir inte bra under 50% i twixtor (enligt mina inställningar) Thanks (helvitti, måste krasha nu....) 0 Citera
megawatti Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 klipp ut vattnet, så ja.. den stannar eller går i normal speed då. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.