MrPetter Postad 17 mars 2007 Postad 17 mars 2007 Jag är inblandad i att damma av ett gammalt synthband som firar tioårsjubileum och då kommer tillbaka med skiva och turné (inga namn nämnda). I samband med detta så pratar vi bakgrundsvideor att använda vid liveframträdanden. Jag har TVÅ frågor runt det, varav åtminstone den ena är i helt rätt forum; 1) Jag vill visa videorna i så hög / bra kvalitet som möjligt, sannolikt projicerade antingen rakt på eller som back projection. Jag vill göra det utan att det hackar och HELST från en laptop (bandmedia är lite begränsat när bandet vill göra oväntade ändringar i spelschemat). Inget skulle göra mig gladare än fullupplöst QT animering, men med de filstorlekarna har jag inte en susning om hur jag skulle bära mig åt för att det inte skulle finnas någon risk för hack... Förslag på format eller lösning? 2) Om man nu löser det där ovan, är det någon som har ett förslag på mjukvara för att spela upp det i? Jag vill ju kunna få ut enbart videon på projektorn tillsammans med en massa musik. I båda fallen, tänk i första hand en Macbook Pro med en GB RAM, snabb disk och ett externt FW-ljudkort (DIGI002). PC laptopar finns också, men jag kör helst macen. Någon guru med rätt kunskap? Eller massor med gurusar med olika åsikter? *hoppas* //Petter 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.