Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har så slutligen bestämt mig för att köpa en egen kamera, främst för att faktiskt ha en okej kamera till hands när inspiration infinner sig eller när jag bara vill göra lite tester utan att dra igång ett helt projekt.

Har läst en hel del positivt om DVX100BE och trots konkurrensen från nyare modeller så känns det som att den fortfarande ger en hel del kamera för pengarna (åtminstone om man chansar och köper från globalmediapro).

Fast å andra sidan så är pengasteget upp till exempelvis XH-A1 inte så stort och då är frågan om man kanske får så pass mycket mer kamera för pengarna så att det är ett bättre alternativ.

Och kanske finns det kameror i ungefär den prisklassen som ger ännu mer kamera för pengarna...

Det är inte helt enkelt att få ordning i alla dessa funderingar och frågeställningar, framför allt eftersom jag inte har någon större erfarenhet av de här kamerorna, och jag skulle därför uppskatta om ni med lite mer erfarenhet, och lite större teknisk kompetens, kunde dela med er av era åsikter och rekommendationer.

Tack på förhand.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...