Assazel Posted April 29, 2004 Share Posted April 29, 2004 Som topicen säger så fick jag precis reda på att en DV kamera (i stil med Canon XM1 eller 2) används en del till riktig film för att sen läggas över til 35mm film och visas på vita duken. Tex: "Dancer in the dark" Ni kanske redan visste det men själv har man legat i valet och kvalet om man skall köpa en bättre begagnad 35mm eller en fin DV kamera. Nu blir det nog en DV. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pekivan Posted May 19, 2004 Share Posted May 19, 2004 I filmen "De okända", den svenska blairwitch filmar dom, om jag inte missminner mig, med en xl1. Sen i efterproduktionen projekterar man filmen från xl1:an på en duk och filmar av med en 35mm kamera. (hoppas ni fattar) På detta sätt sparade dom pengar eftersom dom inte behövde hyra 35mm kameror under hela inspelningen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted May 19, 2004 Share Posted May 19, 2004 http://www.voodoofilm.org/forum/topic.asp?topic=1214 det var allt :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts