the_punker Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Jag har lite Analogt material liggandes på gamla Hi8 band. Jag har kikat på en ADVC-110 men hittar inga omdömmen om denna. Så jag undrar..Finns det någon hära som haft detta kort eller något liknande som kan ge ett omdömme om detta är något att satsa på. Om jag förstått det rätt så kan man med detta kort dra in i dv-avi och redigera i valfritt program. 0 Citera
Max_H Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Video8 & Hi8 är ökända för en ruskigt taskig synk och det kan ge problem med vissa A/D konverters. Kanske någon här har testat men det kan hända att du måste upp på en ADVC300 som även har TBC (plus lite annat). I övrigt fungerar ADVC110/300 bra även om det varit lite nätdelsstrul med vissa ex. Precis som med alla andra fw-anslutningar får man vara försiktig när man tar i och ur fw-sladden. /Max 0 Citera
the_punker Postad 11 mars 2007 Författare Postad 11 mars 2007 Men läst lite om kortet. Finns en funktion som synkar ljud & Bild med ADVC110. Om det var det du menade. 0 Citera
Max_H Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Ööhh... kortet? ADVC110 och 300 är "burkar". Dvs A/D resp D/A konverters och den sistnämnda har en Time Base Corrector för att korrigera en dålig synksignal som ibland kan få bilden att "rulla". /Max 0 Citera
the_punker Postad 11 mars 2007 Författare Postad 11 mars 2007 Självklart..Det var jag som flummade mitt sista inlägg. Du anser att 300 fungerar bättre för att dra in material från Hi8? Har du testat den så du vet hur dom fungerar? 0 Citera
Max_H Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Är faktiskt osäker på om 110:an funkar för Hi8 pga synkproblemen - någon som testat? Bägge ger bra bild men 300:an har mer inställningsmöjligheter då den kan färgkorrigera mm direkt under inspelning. /Max 0 Citera
the_punker Postad 13 mars 2007 Författare Postad 13 mars 2007 Det borde ju vara någon på detta forum som har testat någon av dessa produkter som kan ge iaf ett kort utlåtande. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.