Siggge Postad 5 mars 2007 Postad 5 mars 2007 Jag har nu gett mig på nästa steg på min långa väg att någerlunda sådär bemästra Premier Pro 1.5. Denna gången har jag problem med Audio Mixern. Varje gång jag ska börja spela in via recordknappen kommer följande felmeddelande upp: Player Error "You cannot record without enabling at least one track for recording" Jag kollade i manualen men blev inte mycket klokare och dår får man väl fråga här :) 0 Citera
Luzer Postad 6 mars 2007 Postad 6 mars 2007 Jag har aldrig kört PP själv men med tanke på ditt felmeddelande så måste du aktivera ett spår som du vill spela in på. Brukar vara en liten "R" knapp eller möjligtvis en rund röd knapp som du måste trycka in på det ljudspåret du vill spela in på. Anledningen till att det är så här är för att du kanske har flera ljudspår (vilket du ofta har), tex ett stereospår med musik också, och ett tomt spår som du vill spela in VO på, du måste säga till programmet att "nu vill jag spela in på det tomma spåret, och inte spela in på spåret där musiken ligger". 0 Citera
Xtreme Records Postad 7 mars 2007 Postad 7 mars 2007 Först markerar du spåret du vill spela in på, tex Audio1. Därefter trycker du på den lilla mikrofonen på audiomixern över Audio1. Tryck REC och play "and you're off and running. 0 Citera
Christian van Caine Postad 11 mars 2007 Postad 11 mars 2007 Det enkla svaret är, strunta i Premiere för sånt. Det är fullständigt värdelöst på ljud, så du vinner enormt mycket på att byta till något annat för sånt. Vad exakt är det du vill spela in? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.