Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har nu gett mig på nästa steg på min långa väg att någerlunda sådär bemästra Premier Pro 1.5. Denna gången har jag problem med Audio Mixern. Varje gång jag ska börja spela in via recordknappen kommer följande felmeddelande upp:

Player Error

"You cannot record without enabling at least one track for recording"

Jag kollade i manualen men blev inte mycket klokare och dår får man väl fråga här :)

Postad

Jag har aldrig kört PP själv men med tanke på ditt felmeddelande så måste du aktivera ett spår som du vill spela in på. Brukar vara en liten "R" knapp eller möjligtvis en rund röd knapp som du måste trycka in på det ljudspåret du vill spela in på. Anledningen till att det är så här är för att du kanske har flera ljudspår (vilket du ofta har), tex ett stereospår med musik också, och ett tomt spår som du vill spela in VO på, du måste säga till programmet att "nu vill jag spela in på det tomma spåret, och inte spela in på spåret där musiken ligger".

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...