Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Utnyttjar min gammla tråd:

Jag vill kunna spela in två kanaler ljud "on set", och har kollat på en Fostex MR-8 Mk II: http://www.fostex.com/index.php?file=products/digital/mr8mk2

(finns även på bla Jam) och sen två st Röde NTG2 shotgun-mickar.

Dock spelar denna in i 44,1kHz, medans musik och effekter är i 48k. Blir detta bra tror ni? Kanske förslag på någon annan porta i samma prisklass? Eller kanske har någon gammal DAT-bandare till salu?

Den här verkar så smidig, eftersom den har phantommatning, 2 xlr-kontakter, batterifrift, CF-lagring mm. Dessutom reglar för volymen.

MVH Karl Pedal

• 1 månad senare...
Postad

Nej, den har inte XLR, men deras tele är fullbalanserade & med phantommatning. Tyvärr bara 30V, men det räcker till många bra mickar, bla NTG-1/2! Däremellan behövs det en adapterkabel som kostar runt 100-lappen.

H4:an har jag jobbat en del med, men tycker inte om. Den är plastig, svårhanterad, & har småmuggigt ljud. En fördel den har dock är att den har 48V phantom, bättre inbyggda mickar & lättare att byta batteri på.

Sen får man iof åsså tänka på att den (H4) kostar lite mer än hälften av vad en Microtrack kostar :-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...