Xtreme Records Postad 21 februari 2007 Postad 21 februari 2007 Utnyttjar min gammla tråd: Jag vill kunna spela in två kanaler ljud "on set", och har kollat på en Fostex MR-8 Mk II: http://www.fostex.com/index.php?file=products/digital/mr8mk2 (finns även på bla Jam) och sen två st Röde NTG2 shotgun-mickar. Dock spelar denna in i 44,1kHz, medans musik och effekter är i 48k. Blir detta bra tror ni? Kanske förslag på någon annan porta i samma prisklass? Eller kanske har någon gammal DAT-bandare till salu? Den här verkar så smidig, eftersom den har phantommatning, 2 xlr-kontakter, batterifrift, CF-lagring mm. Dessutom reglar för volymen. MVH Karl Pedal 0 Citera
Christian van Caine Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Den där är en portastudio & förmodligen inte vidare lämplig för fältbruk. Jag skulle rekomendera M-Audio Microtrack 24/96. Kostar runt 4 lapp. Har en själv för att alltid ha med mig, & den gör sitt jobb väl så bra, speciellt med NTG-2:or :-) 0 Citera
Xtreme Records Postad 26 mars 2007 Författare Postad 26 mars 2007 Den har väl inte xlr? Kanske en Zoom H4 är bättre? 0 Citera
Christian van Caine Postad 26 mars 2007 Postad 26 mars 2007 Nej, den har inte XLR, men deras tele är fullbalanserade & med phantommatning. Tyvärr bara 30V, men det räcker till många bra mickar, bla NTG-1/2! Däremellan behövs det en adapterkabel som kostar runt 100-lappen. H4:an har jag jobbat en del med, men tycker inte om. Den är plastig, svårhanterad, & har småmuggigt ljud. En fördel den har dock är att den har 48V phantom, bättre inbyggda mickar & lättare att byta batteri på. Sen får man iof åsså tänka på att den (H4) kostar lite mer än hälften av vad en Microtrack kostar :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.