Ubbe Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Hej! Jag jobbar med ett projekt i Premiere Pro och vill exportera ljudspåren, cirka tio stycken, till en kille som ska jobba med ljudet i Cubase och andra ljudprogram. Finns det nåt enkelt sätt att exportera alla spåren utan att behöva "sola" resp spår och exportera dem var för sig? Det här måste väl vara väldigt vanligt i "pro"-kretsar. 0 Citera
Luzer Postad 14 februari 2007 Postad 14 februari 2007 Om du kan exportera omf-filer så är det det enklaste, vet inte om du kanske måste göra 2st då för det kan vara så att omf bara stöder max 8 spår. Men du får med all tc, fades och volymautomation om man vill. Kan vara så att omf v2.0 stöder 16 spår men jag är osäker, har aldrig behövt ta in mer än 8 då det alltid är omf´er man får från klippningen och de håller sig alltid till max 8 spår. Nåja jag vet att cubase kan importera omf´er så om PP kan exportera så borde det vara det enklaste. 0 Citera
Ubbe Postad 15 februari 2007 Författare Postad 15 februari 2007 Tack, ska kolla omf-exporten. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.