Eriost Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Hej! Kort fråga: Kan man se datum på när klippet filmades i tex mediapanelen eller med ett högerklick? Har verkligen försökt hitta detta men icke....Det är filmat på rätt typ av DV-band (som lagrar denna info). Hoppas det är jag som är blind för att denna information måste ju bara finnas ;-) Tack på förhand. Erik Ö 0 Quote
Rogge Posted February 12, 2007 Posted February 12, 2007 Kort fråga: Kan man se datum på när klippet filmades i tex mediapanelen eller med ett högerklick? Har verkligen försökt hitta detta men icke....Det är filmat på rätt typ av DV-band (som lagrar denna info). Hoppas det är jag som är blind för att denna information måste ju bara finnas ;-) Vad jag vet finns ingen sådan funktion i Premiere Elements. Du kan däremot använda dig av programmet Scenalyzer LIVE för att läsa den datan ur en DV-fil och det fungerar även i den demoversion du kan ladda ner: http://www.scenalyzer.com 0 Quote
Eriost Posted February 12, 2007 Author Posted February 12, 2007 Tack Rogge! Då ska jag ska prova Scenalyzer. Jag redigerade lite i Pinnacle förut och där fanns denna info. Därför saknade jag den nu i Elements. Reflektion: Hur har du tid att vara så aktiv i forumet? Man kan nästan till 100% lita på att man får svar eller förslag från dig ;-) Det glädjer mig, så att säga :-) /Erik Ö 0 Quote
Rogge Posted February 13, 2007 Posted February 13, 2007 Reflektion: Hur har du tid att vara så aktiv i forumet? Man kan nästan till 100% lita på att man får svar eller förslag från dig ;-) Det glädjer mig, så att säga :-) Tid har jag haft gott om på sistone, men nu har jag dock mindre tid, så nu kommer jag nog inte vara lika aktiv som tidigare utan "dyka upp" på forumet någon gång senare på dagen. Det kommer nog iofs att ändras framöver... Kul att min närvaro gläjder dig! :bire 0 Quote
Recommended Posts