peterfilm.se Postad 10 februari 2007 Postad 10 februari 2007 Tjena Sitter och väntar på Production Studio prem (och då också pp 2.0) I dagsläget har jag pp1.5 på datorn. 1.5 skall ju senare avinstalleras och sedan skall jag installera prod studio vilket också innehåller Bridge m.m. (kollat en del workflow filmer och detta verkar grymt, då jag generellt har dålig ordning på mina gjejer) Tycker ni att jag skall vänta med capture tills jag avinstallerat 1.5 och istället har bridge pp 2.0 m.m. (alltså den miljön jag senare skall editera i) eller är det inga som helst problem att dra in filerna i 1.5 och sedan när 2.0 är igång importara i 2.0 och organisera i Bridge m.m. Jag har ont om tid och nu hade varit perfekt att läsa in. 0 Citera
Rogge Postad 10 februari 2007 Postad 10 februari 2007 Det fungerar utmärkt att fånga i PPro 1.5 för att sedan använda materialet i PPro 2.0. Jag hade dock inte fångat i ett Matrox Project med tanke på att deras DV är Upper Field. För du skulle väl plocka ut kortet om jag minns rätt? 0 Citera
peterfilm.se Postad 10 februari 2007 Författare Postad 10 februari 2007 Det fungerar utmärkt att fånga i PPro 1.5 för att sedan använda materialet i PPro 2.0. Jag hade dock inte fångat i ett Matrox Project med tanke på att deras DV är Upper Field. För du skulle väl plocka ut kortet om jag minns rätt? Precis. Matrox skall senare bort. Jag tänkte alltså läsa in material i ett DV project i 1.5 och sedan använda materialet i ett nytt project i 2.0 (när detta väl installerats. Dvs jag kommer inte öppna upp 1.5ans project i 2.0 (utan skapa ett nytt och importera in alla filmklipp i nya bins) Bla bla... så får det bli. 0 Citera
Rogge Postad 10 februari 2007 Postad 10 februari 2007 Jag tänkte alltså läsa in material i ett DV project i 1.5 och sedan använda materialet i ett nytt project i 2.0 Då kommer det att fungera prima! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.