Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har hittat en Panasonic DVX- 102 AE som har gått 181timmar.

Nu undrar jag, vad är en såpass använd kamera värd?

Ca två år gammal enligt ägaren, men jag undrar, hur pass slitna är videohuvet efter 181band?!.. KRÄVS det en servic på en så pass använd kamera? för att undvika drop-frames å liknade..

Glad för svar

/Johan

Postad

Utan att vara alltför negativ så är det väldigt svårt att svara på. Det beror på var den gått sina 181timmar... Jag träffade en kille som filmat på grönlands stränder i 3 veckor med en sprillans XM2:a och när han kom hem hade sand och salt totaltförstört kameran. Trots att den såg helt ny ut på utsidan. Mao väldigt svårt att se.

Men normalt sett ska en DV kamera lätt klara långt mer än det. Försök och kolla om han bytt bandtyper hela tiden etc. Och priset beror ju på utrustningen som medföljer.

/Max

Postad

Det som är "speciellt" med DVX100 är att den har egenskaper som ingen annan kamera har, som ligger under dess prissklass. Detta gör ju på sätt och vis andrahandsvärdet högre. Hade det funnits billigare begagnat alternativ så hade det ju varit en annan femma.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...