Rallen Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 Ursäkta om dettta har varit uppe förrut, men jag är inte så insatt i ämnet. Ska köpa en ny kamera snart. Prisklass runt 6-8000 kr. Jag är ute efter så bra kvalite som möjligt när filmen är redigerad och överförd till dator. Hade en DV-kamera för två-tre år sedan (Sony TRV33 tror jag) Kvaliten blev dock usel (720x576) och det kändes mindre kul att redigera(använde firewire) För mig som inte kan något om videokameror känns det som om det finns 1 miljon olika sorters kameror att välja på. skulle behöva några enkla tips. Vilket format skall jag satsa på om bildkvalite är prio 1 ? Hur stor skillnad är det på dagens DV-kameror och den jag hade ? 0 Citera
Jonnybravo Postad 6 februari 2007 Postad 6 februari 2007 Ja alltså kort och gott, det är en gigantisk skillnad mellan dem nya och din, och med format menar du bildstorleken eller 16:9/4:3 format eller något annat (om det är 16:9/4:3 du menar, så personligen så föredrar jag 16:9 bra mkt mer!) Sen vet jag inte vad du menar med prio 1, får du nog förklara lite närmare på! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 6 februari 2007 Postad 6 februari 2007 Jonnybravo, han menar prioritet 1, alltså hösta prioritet. Jag skulle rekommendera att du bläddrar runt lite i forumet, för detta är verkligen en standardfråga. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.