Headman Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 skulle bara skriva att min skärm brann up medan jag gjorde lite film klippning, den bara började ryka och det var fort ut med strömmen ;) men......... sen skulle vi skaffa ny skärm och vi tittade på internet, hittade en för 3000 som verkade okej, men sen när Farsan gick till Jobbet var det hans jobbar kamrat som hade en son som hade haft en skärm men bytt på grund ut av spelen inte hängde med skärmen (hur dum får farsan bli :D) och då köpte farsan en ny skärm och en ny burk åt grabben, och det enda grabben gjorde var att ljuga att skärmen inte hängde med i spelen, det har ju med grafik kortet att göra! vi fick köpa den gamla skärmen för 5 kr och här sitter jag vid denna skärm nu! Finns det någon som vet om nåt sådannt har hänt nån annan? lr nån som har blåst någon på samma sätt lr liknande? //Johannes 0 Citera
pld Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 Våran CRTskärm börja ryka en gång. Fast den var ju gammal. ...då köpte farsan en ny skärm och en ny burk åt grabben.. Dum farsa! Bortskämd unge! /Jesper 0 Citera
jmalmsten Postad 31 januari 2007 Postad 31 januari 2007 Välkommen i klubben! Sa den klickklick-klick pffffffffffff innan röken kom? :D Hade ju själv en period med otur... först brann nätagget och sedan skärmen inom en vecka... Att lura föräldrar att köpa nya prylar har jag upptäckt fler som gör... mest för att dom med pengarna inte sitter med kunskapen... Det som däremot kan vara till grabbens försvar är väl att sega plattskärmar gör väldigt mycket för att försämra kvaliteen. Men själv så pallar inte mitt samvete för något sådant när det gäller mina egna föräldrar. Har ju hört av en lärare vi hade i musikvideo som berättade att när han får en budget så brukar han dra till med "Jo det där går ju bra... men lägg på 200 000 så kan det bli riktigt perfekt..." och tydligen är det ofta det fungerar. Även att vaddera anställningskostnader när man ger en budget verkar vara normal praxis i branschen... Dessa extra slantar då? ja, de tar han i egen ficka och sparar till de månaderna han inte får nått jobb... så det har han ju i sitt försvar... men förresten... är inte 5 kr lite väl billigt för en fullt fungerande skärm? hur är det med lilla samvetet själv egentligen;)? Okunnig farsa... Jävligt bortskämd unge!!! 0 Citera
Headman Postad 1 februari 2007 Författare Postad 1 februari 2007 ja, men vad ska man med en skärm somm man inte har nån dator till, annars hade vi tittat på en massa skärmar och det var en slump att vi fick skärmen :P 0 Citera
jmalmsten Postad 2 februari 2007 Postad 2 februari 2007 dagens grafikkort har dubbla skärmportar;) 0 Citera
Headman Postad 4 februari 2007 Författare Postad 4 februari 2007 dagens grafikkort har dubbla skärmportar;) visserligen, men dom hade tydligen inte användning av den. men har nåt sånt här hänt nån annan nån gång? berätta gärna! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.