Gabriel S. Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Hej, jag använder Sony Vegas, och ville bara få lite tips om bra renderings-inställningar. Jag vill gärna ha i MPG, eller AVI. Just nu, utan att ändra inställningar, blir det väldigt stora filer med AVI, och MPG filerna blir för suddiga. 0 Quote
Max_H Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Jag är ju rätt värdelös på just Vegas men du bör nog förklara vad du vill göra med filerna. Webben, CD, DVD, etc...? /Max 0 Quote
Munthe Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 .AVI är inte ett format som genererar stora filer. Det är en s k wrapper för ett stort antal codecs. Dessa codecs har olika egenskaper. En del är okomprimerade (det är förmodligen en sådan du använder) andra är komprimerade för att spara utrymme utan att förlora allt för mycket kvalitet. Du måste helt enkelt bara använda en lämplig codec i dina exportinställningar. DV är t ex en bra codec. Den medföljande heter Microsoft DV. 0 Quote
MovieSwede Posted January 27, 2007 Posted January 27, 2007 Sen är ju frågan, skall du till Vegas-DVD så rendera till mpeg2 direkt. Att dubbelkomprimera gör dig inte lyckligare. 0 Quote
Recommended Posts