peterfilm.se Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 Tjena När jag importerar PPprojekt i AE så lägger sig inte klippen i rätt ordning? PP projektet består av en sequence som består av 3 sequences (där klippen ligger) I AE: Högerklickar i projektfönstret Import>File Jag markerar projektet och Import as project (inte fotage). import all sequences. Det läggs till två mappar i AE projektmenyn: Projektet samt en solid mapp (innehåller transitions). Om jag öppnar ppproject-mappen ligger: *Alla filmklipp (lösa klipp) *Alla Sequences *Ljudfiler om jag enbart drar ner "huvud-sequence" så blir det ju bara ett lager. Om jag drar ner hela projektmappen lägger sig alla undervarandra, men alla lager börjar på AE första frame, dvs inte i rätt klippt mode. Hur skall jag importera ett PP projekt i AE där allt lägger sig på rätt ställe? Jag vill helst inte markera klippen i PP och cut/paste. Känns som själva vitsen försvinner då? Vore väldigt tacksam för svar. 0 Citera
jernby film Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 Hej du har en sekvens av hela filmen, säger du. AVI-fil? AE>import file>hela filmen. Ny composition. Dra hela filmen till compfönstret. Dubbelklicka på filmen i timelinefönstret. Nu kan du ställa in den del du vill göra effekter på. Rendera, o.s.v Varje del du renderat kan du klippa in i din film. /nils 0 Citera
peterfilm.se Postad 23 januari 2007 Författare Postad 23 januari 2007 Tack för snabbt svar. Dock vill jag inte lägga in en hel AVI fil från PP till AE. Jag vill exportera hela projektet från PP och importera det i AE. så att alla klippen är singel lager i AE och ligger på rätt plats, alltså så som jag klippt det i PP. Jag sparar ner PP projektet från PP som .prproj och sedan när jag importerar det i AE så inkommer det en mapp. Efter det vet jag inte vad jag skall dra ner i AEs Timeline. Förföklarat ;) 0 Citera
jernby film Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 Jadu, vi får vänta på på den förträfflige Max H. Jag har ppro och AE 6.5 och växlar "manuellt" mellan programmen. Om du enbart har 3 klipp du ska göra effekter på är det ju lätt. Nyare ppro och AE har elegantare lösningar på att växla program. ..................vänta................ /nils 0 Citera
Munthe Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 Du ska inte dra ned din sekvens till timeline - då skapar du nämligen en så kallad "nested sequence" - dvs en sekvens i en sekvens (vilket är en extremt användbar funktion - men inte just i ditt fall). Dubbelklicka bara på din PPro-sekvens så öppnas den i timeline. Ibland är saker mindre krångliga än man tror. 0 Citera
Rogge Postad 23 januari 2007 Postad 23 januari 2007 Jag sparar ner PP projektet från PP som .prproj och sedan när jag importerar det i AE så inkommer det en mapp. Efter det vet jag inte vad jag skall dra ner i AEs Timeline. Förföklarat ;) Dina Timelines du hade i PPro är Compositions i AE. Hette din Timeline Sequence 01 i PPro så heter den Sequence 01 i AE. Dubbelklicka på den så har du det du söker i AE. Edit: Munthe hann visst före! 0 Citera
peterfilm.se Postad 23 januari 2007 Författare Postad 23 januari 2007 Rogge: Känner mig som ett pucko, jag har bara dragit ner grejjerna i AE. Tack som fän. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.