Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena

När jag importerar PPprojekt i AE så lägger sig inte klippen i rätt ordning?

PP projektet består av en sequence som består av 3 sequences (där klippen ligger)

I AE: Högerklickar i projektfönstret Import>File

Jag markerar projektet och Import as project (inte fotage). import all sequences.

Det läggs till två mappar i AE projektmenyn: Projektet samt en solid mapp (innehåller transitions). Om jag öppnar ppproject-mappen ligger:

*Alla filmklipp (lösa klipp)

*Alla Sequences

*Ljudfiler

om jag enbart drar ner "huvud-sequence" så blir det ju bara ett lager.

Om jag drar ner hela projektmappen lägger sig alla undervarandra, men alla lager börjar på AE första frame, dvs inte i rätt klippt mode.

Hur skall jag importera ett PP projekt i AE där allt lägger sig på rätt ställe?

Jag vill helst inte markera klippen i PP och cut/paste. Känns som själva vitsen försvinner då?

Vore väldigt tacksam för svar.

Postad

Hej

du har en sekvens av hela filmen, säger du. AVI-fil?

AE>import file>hela filmen. Ny composition. Dra hela filmen till compfönstret. Dubbelklicka på filmen i timelinefönstret. Nu kan du ställa in den del du vill göra effekter på. Rendera, o.s.v Varje del du renderat kan du klippa in i din film.

/nils

Postad

Tack för snabbt svar.

Dock vill jag inte lägga in en hel AVI fil från PP till AE. Jag vill exportera hela projektet från PP och importera det i AE. så att alla klippen är singel lager i AE och ligger på rätt plats, alltså så som jag klippt det i PP.

Jag sparar ner PP projektet från PP som .prproj och sedan när jag importerar det i AE så inkommer det en mapp. Efter det vet jag inte vad jag skall dra ner i AEs Timeline. Förföklarat ;)

Postad

Jadu, vi får vänta på på den förträfflige Max H.

Jag har ppro och AE 6.5 och växlar "manuellt" mellan programmen. Om du enbart har 3 klipp du ska göra effekter på är det ju lätt. Nyare ppro och AE har elegantare lösningar på att växla program.

..................vänta................

/nils

Postad

Du ska inte dra ned din sekvens till timeline - då skapar du nämligen en så kallad "nested sequence" - dvs en sekvens i en sekvens (vilket är en extremt användbar funktion - men inte just i ditt fall). Dubbelklicka bara på din PPro-sekvens så öppnas den i timeline. Ibland är saker mindre krångliga än man tror.

Postad
Jag sparar ner PP projektet från PP som .prproj och sedan när jag importerar det i AE så inkommer det en mapp. Efter det vet jag inte vad jag skall dra ner i AEs Timeline. Förföklarat ;)

Dina Timelines du hade i PPro är Compositions i AE. Hette din Timeline Sequence 01 i PPro så heter den Sequence 01 i AE. Dubbelklicka på den så har du det du söker i AE.

Edit: Munthe hann visst före!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...