Gå till innehåll

Klipp från After Effects inte transparent vid import i Premiere

Recommended Posts

Postad

Hallå.

Är ny på forumet så först få man väl säga hej. =) Nu är de så här att ja är nybörjare (Räkna med många inlägg ;P) med klipp o klistring av filmning o behöver lite hjälp. Ja kör med programmen Premiere Pro 2.0 plus After Effects 6.0. Nu till ett av mina problem. Ja ha gjort en text i After Effects som ja vill lägga in i ett filmklipp. Problemet är att när ja ska lägga texten "på" filmklippet i APP så bli int bakgrunden genomskinlig eller va ja ska kalla de. Hur löser ja de om ni förstå va ja snacka om? =S

Tacksam för svar

Postad

Du måste exportera i ett format som stödjer alpha-kanal, dvs transparens. Jag rekommenderar Quick Time Animering Miljoner Färger+ (RGBA). Du kan också exportera som tif-sekvens. Observera att det exporterade materialet får en rejält stor filstorlek.

Postad

Ja tyckte ja skrev att ja va nybörjare.. De där svaret säg int mig nå. Med all respekt. Skriv så en rookie som ja kan läsa. Tack tack

Postad

Läs lite om att exportera och format för exportering genom att trycka F1 i After Effects. Adobes hjälp är välskriven och pedagogisk och det är kanske lite mycket begärt att någon ska förklara hela det grundläggande förfarandet i programmet i ett enda foruminlägg. Kör du fast och inte hittar svar på dina frågor i programhjälpen är det här forumet ett jättebra alternativ.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...