Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag har problematt lägga in videoklipp som bakgrund i PI3. Jag högerklickar på en lyer och går in på backgound image för att lägga in en AVI video hur enkelt som helst men!!...Ett fel uppstår som lyder "AVI request format error" uppstår och jag förstår inte vad som är fel och har sökt på flera olika forum efter svar men ej fått något.

Finns svaret där ute någonstans?

tackar på förhand//Johan

Posted

hm...ok nu vet jag inte riktigt hur man ändrar AVI filer :P visste inte ens att det gick. Skulle du kunna vara snäll och berätta lite mer detaljerat om hur man gör för att ändra AVI filen om du har orken?

//johan

Posted

Nu känner jag inte till particle illusion 3 så väl, men felet låter som att programet (eller plugin till AE???) inte kan hantera ditt filmklipp.

Jag hade provat att konvertera klippet till dv-avi

Nedan är ett gratis program du kan testa.

http://www.download.com/STOIK-Video-Converter/3000-2194-10113469.html?part=dl-STOIKVide&subj=dl&tag=buttonl

Du kommer förlora lite kvalité med tanke på konverteringen, men vi får hoppas att du istället kan importera filen.

Posted
Jag högerklickar på en lyer och går in på backgound image för att lägga in en AVI video hur enkelt som helst men

Eller med större trolighet, är det där du har problemet.

Det borde inte gå att göra med andra ord.

• 2 weeks later...
Posted

PI3 klarar inte av dv-avi. Du måste se till att din avi-fil har en annan kompression. Tex Microsoft AVI 1. Har du Adobe Premiere Pro så kan du spara din avi med rätt kompression där.