unbornichen Postad 17 januari 2007 Postad 17 januari 2007 Alå Har bekantat mig med windos komprimering och sånt, men tänkte att jag skulle ordna min showreel i quicktime format också i fall någon frågar efter det. Verkar ju nästan börja bli standard att företag har sina showreels i QT. Nu undrar jag, vad är det för praxis för format och codec osv som gäller när man lägger upp en QT på webben, och hur går jag till väga? Använder mig av Premiere pro 2.0 och After Effects 7.0 bl.a. 0 Citera
Max_H Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Skaffa QT-Pro. Inte många kronor på webben. PPro:s och AE:s exporter är relativt, ska vi säga, undermåliga i QT. /Max 0 Citera
unbornichen Postad 18 januari 2007 Författare Postad 18 januari 2007 Tackar, även om quicktime känns som det klumpigaste osmidigaste programmet så verkar det ju göra jobbet. Körde in en okomprimerad quicktime film på inställningen Film till quicktime-film, med 'bredband - hög'. Allmänt accepterat format? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.