kackel Postad 16 januari 2007 Postad 16 januari 2007 HJÄÄLP! Mitt problem är att rendera filmen! När jag tar upp "Adobe Video Encoder" (då jag vill ha det i .wmv format) så står det efter ett tag: "Adobe Premiere Pro failed to return a video frame. Cancelling the operation." Knäppt.... Det händer så ibland när jag gör filmer i spel med "Fraps", jag vet inte om det är PPRO eller Fraps som det är fel på... OBS! Jag gör "vanliga" (in-reality) filmer också, det funkar utmärkt. Dator (skriver det här utifall-att): 2.8 Ghz (P4) 1796 Mb Ram, eller något sånt: 3 x 512, 1 x 256 Hårdisk: 1 x 80Gb 7200rpm, 1 x 250Gb 7200rpm (16 Mb cache, redigerings disken) Grafikkort: Asus Nvidia EN7300GS Adobe Premiere Pro 2.0 //Stefan L, jag hoppas någon kan hjälpa mig med detta! 0 Citera
simonrahnster Postad 16 januari 2007 Postad 16 januari 2007 Testa att ändra format som fraps skickar ut, till något som PPro klarar bättre. DV-AVI ps vad kör du ut i för format från fraps? 0 Citera
kackel Postad 16 januari 2007 Författare Postad 16 januari 2007 Testa att ändra format som fraps skickar ut, till något som PPro klarar bättre. DV-AVI ps vad kör du ut i för format från fraps? Det går inte att ändra. O-komprimerade .AVI filer. Ska testa och komprimera först, kanske fungerar då! 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 18 januari 2007 Postad 18 januari 2007 Rubrik ändrad från "Hjälp! PPro". 0 Citera
kackel Postad 23 januari 2007 Författare Postad 23 januari 2007 Jag har komprimerat klippen, då funkar det. MEN det var någon gratis-plugin effekt som också strulade till allt! /Stefan 0 Citera
madddog Postad 26 februari 2010 Postad 26 februari 2010 jag får samma meddelande. kör premiere pro cs3 på windows xp sp3. premiere har funkat tidligare på datorn, men krånglat på senaste tiden. när jag kollar loggboken står det att jag har application error 1000 och 1001. har försökt googla, men 1000 och 1001 kan tydligen hänga ihop med lite av varje. kör windows på en partition, virtual memory på en annan, premiere på en tredje och mediefilerna på en annan hd. i den timelinen jag har nu arbetar jag med h.264-klipp, så de är kanske lite tunga att arbeta med. det hackar när jag spelar av i premiere. inne på preferences har jag stält in på memory (i stället för performance). funkar inte ändå. av och till får jag även varning om att premiere har dangerously low memory, men när jag kör task manager har jag gott med virtual memory i alla fall, däremot går cpu´en i taket. har även killat alla onödiga applications. tips någon? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.