Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vad skulle ni uppskatta att det kostar att anställa en ljudläggare till att fixa ljudet till en 13 min lång film? Nyfiken..

beror väl på hur omfattande och hur lång tid det tar men räkna med en vecka fixa dialog/effekter och en vecka mix. Skulle tro att du får nog punga ut en 20 000 i alla fall.

Postad

Om inte kvaliten på filmen är sådär på proffsnivå så kan man ju lägga ljudet på samma. Jag tror inte det är så jättesvårt att få tag på nån halvbra ljudläggare som kan lägga 7-8 dagar på att rafsa ihop så det blir en markant skillnad för en 5000 kanske. Men hur bra det blir beror mycket på hur bra synk och dialogljudet är. Tråkigt om nästan all tid måste läggas på att fixa till dialogen. Då kan man ju inte lägga lika mycket tid på fx, atmos och tramp.

Postad

Jag jobbar med musik och ljudläggning, dvs musik/komposition ca 25år och ganska nyligen börjat med tramp och ljudläggning. Om du vill kan skulle jag kunna ta en titt på filmen, göra ett prov på en snutt, så kanske vi kunde få ihop ett samarbete?

Jag kan skicka över ett par exempel om du vill. Skicka ett mail bara.

nico@crepro.com

/Nico

Postad

tack, men vi ska få stipendium till det, ljudmänniskan är redan bokad eller vad man säger. det är till en animation.. har inte fått reda på hur mkt detta kostar egentligen så jag tänkte mest luska lite i vad som är standard.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...