owe56 Posted January 10, 2007 Posted January 10, 2007 Hej! I Elements finns något som heter Scenidentifiering, vilket innebär att när jag fångar film från DV-kameran så skapar Elements klipp automatiskt vid scenbyte på filmen, smidigt och lätt. När jag fångar film från analog kamera med hjälp av Canopus 100 så går det inte att använda Scenidentifiering utan hela filmen blir ett enda klipp. Jag vet att i Pinnacle Studio kan man skapa egna klipp med mellanslags- tangenten allt eftersom filmen fångas. Nu till min fråga: Finns något liknande kommando i Elements för att skapa klipp, eller måste jag pausa och stoppa hämtningen varje gång jag vill ha ett nytt klipp?? Tycker att det är jobbigt att fånga film från den analoga kameran då jag har c:a 20 entimmarsband som jag vill fånga, spara och redigera. Tacksam för svar från detta kunniga forum. //Owe 0 Quote
Rogge Posted January 10, 2007 Posted January 10, 2007 Nu till min fråga: Finns något liknande kommando i Elements för att skapa klipp, eller måste jag pausa och stoppa hämtningen varje gång jag vill ha ett nytt klipp?? Nej, det finns inget sådant kommando i Premiere Elements. Jag vet inte på rak arm om man kan jobba med Sub Clips i Elements. Man kan använda Sub Clips i Premiere Pro, men på långa klipp fungerar det än så länge väldigt dåligt. Jag använder ScenalyzerLive 4.0 för att fånga video och splittar klippen efter fångst. Då kan jag fånga 60 minuter på en gång och sedan splitta upp det hur mycket jag vill och tillslut ha unika .avi-filer för den/dom scener/avsnitt jag vill. Ladda ner en testversion och prova och se om ScenalyzerLive 4.0 löser problemet! :) 0 Quote
jonaz_p Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Då har jag en liten följdfråga.. Var hittar jag Scenidentifiering i premiere? 0 Quote
Rogge Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Var hittar jag Scenidentifiering i premiere? Om det är Premiere Elements så är den på hela tiden om jag inte minns fel, jag vet inte ens om den öht går att stänga av där. Gäller det Premiere Pro så hittas Scene Detect i Capture Window. 0 Quote
Recommended Posts