Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Har ett litet problem..

Om jag lägger ner ett par stillbilder på tidslinjen i Elements

och jag sedan skall spela upp dom i monitorfönstret, då blir det "sämre kvalite" på bilderna.

Alltså: Bilderna är hur skarpa och fina som helst. Jag lägger ner dom på tidslinjen. Dom är fortfarande skarpa och fina. Man kan klicka på dom på tidslinjen. Dom är fortfarande skarpa. Men så fort man trycker på play i monitorfönstret, så blir dom suddiga och otydliga. Och det är väldigt svårt att få en uppfattning om hur det ser ut.

Klickar man på stop, blir dom tydliga igen.

Det är precis som att det inte går att spela upp stillbilder i monitorfönstret.

Detta har hänt ett par gånger med film också. Men det händer i stort sett alltid när det är bilder.

Någon som vet vad felet är?

Har testas att förminska bilderna i monitorfönstret men det hjälper inte.

Vänligen

Anders

Posted

Rimligen är det en "röd" linje överst på din på din timeline. Det innebär att stillbilden måste renderas innan den ser ut som den "verkligen" kommer att göra. Annars spelas den bara upp med sk "draft" upplösning - dvs den nedsamplas till i princip var 4:e pixel för att datorn ska orka spela upp den. Om du skalar om bilderna till 720 x 576 har dom "rätt" storlek men du måste fortfarande titta på en TV via kameran för att se bilden som den verkligen kommer att se ut.

/Max

Posted

För det enkla och riktiga svaret. Att jag inte kunde räkna ut det själv....

Men man är ju inte precis känd som något tekniskt geni !!

Jag bugar och tackar, det fungerade med en rendering.

Vänligen

Anders