MMike Posted December 31, 2006 Posted December 31, 2006 Detta är tänkt att vara ett pilot avsnitt som jag ska skicka till Channel101.com, därför är all dialog på Engelska, men resten av manuset på Svenska. Channel101 är en sida där man gör första avsnittet till en tv-serie, max 5 minuter. Sen röstar en publik på om man ska få göra ett till. Så det är utifrån det jag gjort manuset. Handlig: The Snugglebumps är magiska små, gulliga djur som bor i en magisk värld i skrevet på Richard Paulsson. En mörk natt använder den onde Lord Zooloth sina mäktiga krafter och får alla djur att rymma. Nu måste Richard fånga in alla Snugglebumps innan de stör jordens naturliga balans och förstör julen. Det är tänkt att varje avsnitt ska kretsa kring en enda Snugglebump och i slutet av varje avsnitt fångar Richard in den. I detta avsnittet är dock själva infångandet en rätt liten del eftersom största delen av tiden går åt till att bygga upp handlingen. Detta är ett av de första ordentliga manusen jag någonsin skrivit. Framför allt vill jag ju veta vad ni tycker om själva innehållet men de som orkar får även gärna vara väldigt petiga på hur jag lagt upp själva formatet. Tackar. Typ: Manus Genre: Komedi Antal sidor: Fem Version: 1The Snugglebumps version 1.rtf 0 Quote
parkmanium Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Har bara läst till pandan i byxorna, men den verkar riktigt bra och humoristisk! 0 Quote
Recommended Posts