Gå till innehåll

Manus: The Snugglebumps (5 sidor)


MMike

Recommended Posts

Detta är tänkt att vara ett pilot avsnitt som jag ska skicka till Channel101.com, därför är all dialog på Engelska, men resten av manuset på Svenska. Channel101 är en sida där man gör första avsnittet till en tv-serie, max 5 minuter. Sen röstar en publik på om man ska få göra ett till. Så det är utifrån det jag gjort manuset.

 

Handlig: The Snugglebumps är magiska små, gulliga djur som bor i en magisk värld i skrevet på Richard Paulsson. En mörk natt använder den onde Lord Zooloth sina mäktiga krafter och får alla djur att rymma. Nu måste Richard fånga in alla Snugglebumps innan de stör jordens naturliga balans och förstör julen.

Det är tänkt att varje avsnitt ska kretsa kring en enda Snugglebump och i slutet av varje avsnitt fångar Richard in den. I detta avsnittet är dock själva infångandet en rätt liten del eftersom största delen av tiden går åt till att bygga upp handlingen.

 

Detta är ett av de första ordentliga manusen jag någonsin skrivit. Framför allt vill jag ju veta vad ni tycker om själva innehållet men de som orkar får även gärna vara väldigt petiga på hur jag lagt upp själva formatet. Tackar.

 

Typ: Manus

Genre: Komedi

Antal sidor: Fem

Version: 1

The Snugglebumps version 1.rtf

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...