nilamedia Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Jag fick en MAC disk med en 20 gigs okomprimerad fil som jag skulle plocka in i min PC (har Mac drive) och i mitt Adobe Encore 2.0 för att färdigställa en film. Filen hade inget namn och jag har testat döpa om den (till avi) och sedan försökt få in den i menyprogrammet....MEN ej lyckats! Samma sak med en dvd med diverse "movie" och "Quick time-film" filer. Movie filerna funkar inte att ta i i programmet. Även här har jag testat döpa om filerna och skrivit tex mpg i slutet. Så...någon som vet vad som gäller då man tar dels komprimerade filer från Mac till PC, samt "rå" filer från Mac till PC? Finns det några generella parametrar man måste känna till när det gäller hanteringen "från Mac till PC"? mvh Lasse 0 Quote
Max_H Posted December 20, 2006 Posted December 20, 2006 Om det var en QT-fil kanske du borde döpa om den till "xxx.mov"? För jag antar att du har Quicktime installerat på PC:n? Vilken codec var det på QT-filen? /Max 0 Quote
nilamedia Posted December 20, 2006 Author Posted December 20, 2006 Vet inte vilken codec som gjorts. Jag har suttit uppe under natten och strulat med detta och ej fått svar från "ägaren" av materialet. Men jag kommer testa ".mov" ! Man tackar för tipset så länge....lär nog återkomma med mer frågor kring detta ämne. /Lasse 0 Quote
Recommended Posts