Gå till innehåll

Monitor + TV för preview


Johan

Recommended Posts

Hej!

Jag kör Uleads mediastudio pro som i nya uppdateringen 7.01 har lagt in stöd för geforce dual head. Det är trevligt och jag har till och med fått det att funka men med lite problem.

 

Jag kör ett gammal Geforce 2 MX som var ett av de första geforcen med twin view-stöd. När jag renderar och visar ett klipp på TVn funkar det hyggligt. Problemet är att vid start och slut flimrar TVn till i en sekund då den byter bild. Alltså är det omöjligt att använda för "scrubbing", dvs kontinuerligt köra ut en preview när man drar i time linen. Har märkt samma fenomen när jag kört via firewire - kamera - TV, men med en TV-utgång på grafikkortet tycker jag det borde funka bättre.

 

Är det någon som har märkt samma sak? Hur funkar det med er som kör Parheliakort till exempel? Det kanske funkar bättre på Premiere? Tacksam för alla tankar o idéer! Om det hjälper skaffar jag ett bättre grafikkort, men det är ju ingen idé om det är ett generellt problem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...